3 afgørende grunde til du skal have en mobilshop

3 grunde til mobilshopDet er ingen hemmelighed at danskerne, sammen med resten af verden, bruger deres smartphone i større og større omfang, når der skal søges informationer såvel som købes varer online. MEN præcist hvor vigtigt er det for dig at holde dine mobil-besøgende i tankerne på din shop?

Det ser vi nærmere på her.

Spoiler alert: Hvis du ikke har en mobilshop – så er det en snedig plan at få én. Der er en anseelig risiko for, at du går glip af omsætning i øjeblikket.

1. Mobiltrafikken stiger
maj annoncerede Google at antallet af søgninger foretaget via mobil for første gang nogensinde havde overgået antallet af søgninger foretaget via almindelige computere (desktop). Denne udvikling er åbenbart kommet bag på e-købmændene, for de hænger i bremserne, når det handler om at have en mobilshop klar til deres mange mobilbesøgende.

I USA foretages 50.3% af al kommerciel søgning online via mobilenheder og en undersøgelse fra Statista peger på, at i 2019 vil mobiltrafikken være steget med 480% ift. i dag.

Kort sagt, mobiltrafikken er i den grad kommet for at blive (well great surprise eh?)
Det skal du udnytte.

2. Desktop shop konvertere ikke mobil-besøgende
Selvom mobiltrafikken til shops stiger eksplosivt, så peger amerikanske tendenser på et stort spring i konverteringsfrekvensen mellem mobil og desktop. Faktisk er der et spring på 240% mellem købelysten på desktop og mobil. Med andre ord er der et stort uudnyttet potentiale i mobiltrafikken.

En stor del af årsagen til den manglede konvertering på mobil skal findes i, at mobilspecifikke betalingsløsninger såsom MobilePay er forholdsvist nye på markedet.

Men efter at eksempelvis QuickPay nu har åbnet op for MobilePay er det blevet MEGET nemmere for de mobile besøgende at gennemfører en handel på mobilvenlig vis uden at skulle fumle rundt med betalingskort o.lign.

Med introduktionen af MobilePay og lignende betalingsmuligheder er der mulighed for at mindske kløften mellem mobil- og desktop konverteringen. Såfremt du tilbyder MobilePay som betalingsmulighed på din shop altså..?

3. Kom dine konkurrenter i forkøbet
En dansk undersøgelse fra sidste år viser, at 4 ud af 10 danske topshops (Zalando og H&M mv.) ikke havde en mobiloptimeret shop. Med andre ord er 40% af de danske topshops ikke mobil-parat. Bemærk at dette er er blandt de tunge drenge herhjemme. Så kan du nok selv gætte hvordan det forholder sig, jo længere vi kommer ned i vægtklasserne.

Med en mobilshop har du altså chancen for at vride meget større omsætning ud af din shop med et minimum af indsats. Du har allerede shoppen, indholdet og varerne. Den skal bare præsenteres anderledes.

MCBs egen analyse
På baggrund af de ovenstående tendenser har MCB udført en mini-analyse af fem af vores største kunder over en 9 måneders periode i 2015 kontra samme periode i 2014. Fokus har været udviklingen for organisk mobiltrafik. Og her har resultaterne givet anledning til MEGET positive miner.

Teaser: På tværs af de fem shops ser udviklingen således ud fra 2014 til 2015:

Mobilshop tendenser

Du kan læse analysen her

Alle fem shops har indenfor det seneste år afsat ressourcer til at tilpasse deres mobilshop, så de mobilbesøgende får en unik og tilpasset oplevelse. Som det fremgår af tallene ovenfor er har indsatsen været en rigtig god investering.

VIL DU HØRE MERE OM DINE MULIGHEDER FOR AT FÅ EN MOBILSHOP? 

 

 

 

{lang: 'da'}

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *