De 7 E-commerce dødssynder

7 dødssynder Undgå at lave de samme fejl som naboen. Her får du de 7 digitale dødssynder, som kan sende dig direkte i skærsilden. (side 2 i SERP)


Hovmod

Det hele er timet og tilrettelagt… eller.. næh. Alt for ofte ser vi eksempler på shops der bare har kastet sig ud i online forretning – uden først at lægge en grundig og gennemtænkt plan. Din strategi er grundlaget for din succes – OG i et konkurrencepræget marked skal du have styr på alt fra kundesegment over USP’er til KPI’er fra Dag 1!

Hvis du vil være sikker på, at du kommer godt fra start, kan vi hjælpe dig med at lagt en strategi, det perfekte e-setup, budgetter, marketing planer og eksekvering.

Griskhed

Giganter som Hotmail og Dropbox blev allemandseje pga. deres “freemium” udgaver. Så der er meget at hente på at give noget ved dørene. Det behøver ikke være produkter, men kan også være guides til dine produkter (udover at være en god service, har guides også god SEO værdi hos Sport112.dk generere det 20% af den organiske trafik). En anden ekstra service kan være en videovelkomst eller lidt søde sager i forsendelsen.

Gratis glæder kommer i mange afskygninger og vækker interesse og hæver kundetilfredsheden – hvilket giver udslag på din Trustpilot profil. Et godt ry giver tilbagevendende kunder.

 

Utugt

Hold dig opdateret på SEO, SEM og linkbuildning mv. så du ikke ender i kanen med outdatede metoder til linkbuildning, dublicate content mv. Google ser alt og hører alt – og straffer dig i overensstemmelse hermed.

Med andre ord er det et MEGET risikabelt område at forvalte selv, da du risikere at miste trafik, gå glip af nye SEM muligheder, lytte til selvbestaltede eksperter mv. Hvis du vil være på den sikre side, så kontakt afdelingsleder i MCBs E-commerce Marketing and Optimization, Lars Duelund, han ved meget – men påstår ikke at være ekspert 😉

Misundelse

Går det for godt for naboen? – Selvom det er en god ide at holde øje med konkurrenterne, så bliver der ofte fokuseret for meget på andres tiltag og hvordan dette kan efterlignes/toppes. Ingen husker #2  – så tænk ud af boksen og skab dine egne koncepter.

 

Fråseri

Brug dine penge omhyggeligt. Alt for ofte ser vi eksempler på kunder, som har brugt astronomiske beløb på annoncering mv. uden at have målbare resultater for indsatsen. Vi kan hjælpe dig med at opsætte og måle dine KPI’er korrekt.

HUSK: Der findes 3 slags løgne: løgne, forbandede løgne og statistikker. Hvis du ikke læser tallene korrekt, får du et forkert fokus – og du kan ende med at investére forkert på trods af de bedste intentioner.

Lad os hjælpe dig med at opsætte dine KPI’er og tygge dataen så du er sikker på, at dit fokus er korrekt og du får det størst mulige afkast på dine annoncekroner – ligesom Sport247.dk.

 

Vrede

Mange frygter at træde kunderne over tæerne, hvis de anlægger deres egen stil i deres kommunikation på shoppen. Det er en misforståelse. Vis hvem I er – både i jeres tekster onsite, i jeres kundeservice, på Facebook, Trustpilot osv.. Dette skaber fortrolighed og tillid. Det kan utvivlsomt afskrække nogen, men jeres kernesegment vil formentligt elske jer for det. Hvis du har svært ved at sætte fingeren på jeres kommunikationsstrategi kan vi hjælpe dig med at finde den rette stil og tone overfor dit kundesegment.

 

Dovenskab

Om det er dovenskab eller berøringsangst er svært at sige, men faktum er, at alt for få udnytter det potentiale kunderne har. Brug dem. Få deres mening om alle dele af deres oplevelse. Hvad skal du gøre anderledes? Hvad savnede de? Du kan eksempelvis medsende et lille spørgeskema i ordrebekræftelsen eller en automatisk opfølgning en uge efter at pakken er ladet i kundens postkasse.

Her kan du bede om en opfølgning eller opfordre kunden til at anmelde dig på Trustpilot, Facebook eller anmelde produkter direkte på din shop via Discus. Hvis du er i tvivl om, hvordan du kan sætte et forløb op, som giver nye indsigter og masser af gode anmeldelser på Trustpilot etc., så kontakt os. Vi står altid klar til at hjælpe.

{lang: 'da'}

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *