Fem hurtige tips til dit nyhedsbrev

email_marketingSkriver du jævnligt nyhedsbreve, men savner effekten, eller er du i tvivl om, du gør det rigtige? – Så er det her du skal læse. Her får du fem hurtige snydekoder til email marketing som du kan smide i spil allerede i eftermiddag 🙂

1. BØH!
Hvor mange mails har du fået indenfor, lad os sige, den sidste uge? Mit gæt er mange.. rigtig mange. Der er en overhængende risiko for, at dit budskab forsvinder i mængden. Derfor skal du ramme dine modtagere med en relevant og fængende emnelinje. Hvilke af disse fanger dig?

A: “Hvis du skal nå det inden fristen, så er det nu?!”

B: “Nyhedsbrev fra Rasmus’ dækimport”

Men hold dig fra overskrifter der ikke holder hvad de lover mv. for så ender du med at skuffe din modtager og det er det næstværste.  – Lige efter en juni måned med noget der ligner ialt 3,5 solskinstimer…

2. Addressér din modtager
Der er godt købmandsskab i at tale i øjenhøjde. Det giver en fornemmelse af nærvær og troværdighed. Så hold dig fra “vi har”, “vi vil” “jer” og “jeres” – og brug i stedet “jeg har”, “jeg håber”, “du”, “din” osv. Og lad det ikke kamme over til flabethed 😉

3. Hold det kort
Lad være at gøre det mere at skrive dine modtagere ihjel. Korte og lette tekster. Undgå at stopfodre dem med høje Lix tal. Korte afsnit, ét klart primært budskab og så ellers videre i programmet. Flere og flere åbner deres mails på mobilen (på farten) så hvad end du vil sige, så kom til sagen.

4.Gentag dit vigtigste budskab
Hvis du har en bestemt nyhed som du gerne vil sikre dig at dine kunder ser, så kan du passende smide den ind både først og sidst i dit nyhedsbrev, da der er en tendens til, at starten og slutningen af nyhedsbrevet er dét som flest ser. På mobilen scroller mange til bunden når de åbner mailen for at se om der var noget særligt de skulle tage stilling til. Så placér dit vigtigste budskab begge steder.

I bunden kan det evt. gøres under en lille p.s.

“P.S. Fik jeg nævnt at det er en god ide at placére dit budskab i både top og bund?”

5. Test for søren.. og din egen skyld
Er du i tvivl om din emnelinje fanger din modtager? Så test dig sikker. Med split-testing får du syn for sagen uanset om det er en emnelinje, dit indhold eller afsendelsestidspunktet du er i tvivl om. Brug testene til konstant at forfine din indsats og dine evner som email marketer.

{lang: 'da'}

En tanke om "Fem hurtige tips til dit nyhedsbrev"

  1. Mikkel Nielsen

    Stadig relevant. Efter vi er begyndt at bruge ´jeg´i vores salgstilbud går det noget nemmere at fiske kunderne ind.

    Svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *