Spændende udfordring med et super resultat!

Nogen gange får man udfordringer, man bare ikke kan sige nej til. Sådan én fik jeg og resten af mine kolleger hos MCB i maj, da Post Danmark henvendte sig til os.

Udfordringen

Post Danmark har en masse forskellige fragtprodukter, som faktisk løser næsten samtlige situationer en afsender og modtager kan stå i. Udfordringen for Post Danmark var rådgivningen overfor deres kunder omkring, hvordan de mange (lidt sjovt navngivne) fragtprodukter skulle bruges i forhold til deres kunder (altså kundens kunder – den handlende på en webshop). Alle ønsker jo at tilbyde billig, fleksibel, hurtig og on-time fragt – som samtidigt er super enkelt og forståeligt præsenteret i shoppen og ikke mindst i checkout. Derudover skal de ordrer, man får ind via shoppen, jo også være nogenlunde rentable og ikke mindst nemmest muligt at håndtere i virksomheden.

 Udfordringer for MCB var der også nok af:

– Kompleksiteten i Post Danmarks fragtprodukter. Der er 14 forskellige, som hver især egner sig til specifikke fragtsituationer.
– Fragtprodukterne skal præsenteres/virke i checkout’en for alle brancher, vare- og kundetyper – ofte på samme tid.
– MCB’s kunde på opgaven var Post Danmark, som skulle bruge det overfor deres kunder. Dette hensyn skulle tages, samtidigt med at alt skulle virke overfor slutbrugeren på shoppen.
– Der var mange andre forhold, der skulle tages hensyn til eller løses i checkout.
– Deadlinen var kort og vi var hårdt booket i forvejen.
Alt i alt en spændende udfordring!!

Opgaven krævede viden fra mange forskellige faggrupper, så jeg fik hurtigt samlet et team med kollegaer fra design, viden (usability), udvikling og programmering. Sammen lykkedes det os på under to uger at lave nedenstående præsentation, som både vi og kunden er meget tilfredse med.

Sceenshots fra præsentationen:

 

 

Se præsentationen af “Det perfekte Post Danmark checkout” her >>

Feedback fra kunden

“Det er utrolig beroligende at arbejde med en så seriøs samarbejdspartner som MCB. De har leveret kvalitetsarbejde inden for de stramme tidslinjer projektet krævede. Jeg ser frem til et tæt samarbejde med MCB med de næste projekter.”
Nazir Jawad, Salgschef i Post Danmark Logistik

Deltag på vores workshop/seminar

Der er mange andre ting end fragt, der skal fungerer perfekt på en webshop i dag. Kunden skal kunne få svar på alle sine spørgsmål (behov) – og der skal indgåes en masse “aftaler” mellem køber og sælger. Derudover skal ordrebehandlingen efterfølgende klares med mindst mulig tidsforbrug per ordre.

Alle disse ting og fremlæggelse af “Det perfekte checkout” vil jeg gennemgå på vores workshop/seminar i Holstebro og København hhv. den 12. & 19. september. Post Danmark deltager også begge dage og vil fortælle mere omkring deres fleksible fragtmuligheder.

Gratis for alle

Vores workshops er åbne for alle, og prisen er 1.950,- pr. deltager (gratis for MCB kunder). Denne workshop har vi dog valgt at gøre GRATIS for alle interesserede. Læs mere og tilmeld dig vores workshop her >>

Stor ros og tak for hjælpen til mine dygtige kolleger, som endnu engang har bevist, at MCB aldrig siger nej til en udfordring 🙂

God sommer til alle!

– TP

{lang: 'da'}
Dette indlæg blev udgivet i ehandel, Udvikling, Uncategorized den af .

Om TP

Mit navn er Thomas Pedersen – eller TP, som alle kollegaerne kalder mig. Jeg er direktør og medejer af MCB A/S og har været det siden maj 2008. Jeg vil prøve at skrive ofte på denne blog, og håber det en gang i mellem bliver interessant nok til, at nogen vil læse og kommentere tingene.

4 tanker om "Spændende udfordring med et super resultat!"

  1. Mark Buskbjerg

    Ja, det løft var tiltrængt.

    Måske de skulle give hele deres hjemmeside et gennemsyn… når man lander på forsiden skal man godt nok være sikker på at man ved hvor man vil hen – ellers farer nok hurtigt vild 😉

    Svar
  2. TP Forfatter

    Hej Begge,

    Beklager svartiden – det er for ringe!!

    PH Jensen: Vores egen løsning er en standardshop, men vi kan alligevel nemt implementere sådan en checkout (eller en anden for den sags skyld). Jeg kender ikke til Scannet, men de burde da kunne gøre det – det er jo forretningskritisk for deres kunder.

    Jeg ved dog, at vores arbejde for Post Danmark netop skal bruges i forhold til alle shopudbyderne, således de gør det muligt for alle shopejere at tilbyde disse mange super fragtprodukter

    Hobbyfiskeren: Tak for det! Post Danmark er i øvrigt enig med dig – det er jo derfor de tog fat i os, og de bruger jo allerede materialet 🙂

    Svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *