Der findes 4500+ themes til Shopify og som Partner og én af fem Shopify Experts i Danmark har vi arbejdet med mere end 450 af disse.
Der findes mange gode themes, men desværre også nogle mindre gode.
Et theme er hos Shopify en skabelon, der bestemmer, hvordan din webshop ser ud og virker. Forskellige themes har derfor forskellige stilarter og layouts, og derfor giver de selvfølgelig også dine kunder forskellige oplevelser.
Og selvom det kan virke en smule overdrevet at bruge flere timer på at udvælge det rette theme, så forestil dig en webshop, der sælger spa-produkter. Her skal følelsen gerne være rolig og afslappet, mens den gerne må være mere energisk, hvis der sælges elektronik.
Du skal altså vælge et theme eller tilpasse et theme, der definerer det grundlæggende udseende og den funktionalitet, du ønsker for din webshop.
Du kan selvfølgelig også tilpasse dine temaindstillinger, så du kan få fx det indhold, det layout, den typografi, det sprog og de farver, der stemmer overens med din vision. Og skulle det ske, at der ikke findes en indstilling for den ændring, du ønsker, kan du ændre i temakoden - her er det dog en god idé at have kendskab til bl.a. HTML og CSS.
Og det kan vi hjælpe dig med!
For at gøre det mere overskueligt finder du herunder vores bud på de 10 bedste Shopify Themes.
Prestige…
Navnet siger næsten det hele.
Her er der nemlig tale om et theme, der er specielt designet til high-end brands, som har til hensigt at udtrykke eksklusivitet.
Prestige giver dig en lang række muligheder for features. Du kan blandt andet bruge det indbyggede tidslinje-værktøj, som kan fortælle din historie om dit brand. Eller du kan få optimeret store billeder i høj opløsning på tværs af hele din shop.
Menulisterne i themeet er brugervenlige, og du kan derfor let navigere rundt - også hvis du opretter større kataloger.
Du har også mulighed for, at designe din checkoutprocess. Prøv dig fx frem med “slide-out cart”, som gør det muligt for dine potentielle kunder at se deres indkøbskurv uden, at de skal forlade den side, de befinder sig på.
Udover de tekniske muligheder med Prestige, tilbyder themeet også en fantastisk og hurtig supportafdeling, hvor selv de mindste problemer vil blive løst for dig.
Kort og godt:
Hvem bruger temaet?
Vær kreativ, vær impulsiv!
Med Impulse får du et moderne Shopify-theme, der bl.a. gør det muligt for dig at vise forskellige, tilpassede annoncer på tværs af hele din shop. Du kan vælge mellem tre variationer; Moderne, Clean og Bold.
Alle tre variationer kan udnyttes via den tilhørende video-sektion. Det betyder, at du let kan tilføje visuelt materiale for på den måde at fange dine potentielle kunders opmærksomhed.
Når først du har deres opmærksomhed, kan du du fastholde dem fx ved at implementerede ‘kampagne’-indholdet. Med det kan du oprette tilpassede og salgsfremmende rabatter, kuponer osv. fx på kollektionssider.
Impulse kommer også med en fremragende filter, som tillader dine besøgende hurtigt at gennemse og filtrere mellem alle dine produkter. Det er en god service, der mindsker deres søgetid og dermed også deres irritation, og derfor vil have lyst til at blive længere på din shop.
Kort og godt:
Hvem bruger temaet?
Så tag et kig på Shopify themeet, Warehouse.
Warehouse er et pænt theme med et enkelt design, som du let kan anvende på din Shopify eCommerce-butik. themeet er bygget til at håndtere store kataloger, og derfor giver det en nem brugerflade, som alle kan navigere rundt i.
Er der behov for yderligere service, og vil du gerne være sikker på, at du tager dine potentielle kunder i hånden, er der hos Warehouse også indbygget et live søgefelt. Det giver hurtige resultater i dine produkter og på dine sider - og det er lige meget, hvor stort et katalog der er tale om.
Når en kunde skal gennemføre en betaling, vil der blive vist tillidsemblemer. Det er sikkerheden for, at personlige oplysninger bliver håndteret korrekt.
Warehouse tilbyder desuden en brugerdefineret Exit Pop-up, som opmuntrer dine kunder til at tilmelde sig dit nyhedsbrev lige før, de forlader din side.
Kort og godt:
Mode kræver inspiration og ikke mindst passion.
Og netop derfor skal enhver Shopify Webshop have et godt theme, der ikke bare formår at tiltrække, men også fastholde online kunder. Det er noget, Shopify themeet, Streamline, kan hjælpe med.
Med Streamline er det muligt for dig at oprette fortællende produktsider, der kan inspirere fremtidige kunder. Du kan animere dit indhold, så det skiller sig ud fra dine konkurrenter fx med flere tekster, billeder og animationer på tværs af alle platforme.
themeet kommer også med en avanceret produkt-filtrering. Den tillader dine potentielle kunder at filtrere efter både produkter, mærker, typer, farver eller størrelser. Efterfølgende kan produktsiderne hurtigt indlæses på forhånd til shopping - helt uden at siden forlades.
themeet er desuden ekstremt mobilvenligt, hvilket især er en fordel inden for modeverdenen, hvor en tendens er hurtig omskiftning. Derfor findes der også allerede på produkterne knapper, der gør det muligt at gennemføre en ordre. Det betyder, at hele steppet med at lægge i kurv kan springes over, så købsoplevelsen bliver kortere og bedre for kunden. Det er god service!
Kort og godt:
Hvem bruger temaet?
Vil du starte i det små, men drømmer du stort?
Shopify themeet, Startup, er bygget til dig, der har en lille eller nystartet shop med enkelt-produkter og små kataloger, men det giver gode muligheder for at skalere, når din virksomhed vokser.
Du kan vælge mellem fire varianter; Home, Tech, Cloth og Travel. Alle varianter har forskellige farvekombinationer, typografier og meget mere. Og derfor giver de også hver især forskellige fornemmelser. Du skal vælge den variant, der stilmæssigt stemmer bedst overens med dit budskab.
Startup gør det muligt for dig at vise dine produktbilleder i høj opløsning med et layout i fuld bredde. Når dine potentielle kunder skal overbevises til at foretage et køb hos dig, kan du derfor markedsføre dine produkter ved at dele andre kunders kommentarer og anmeldelser direkte på siderne. Skulle der være flere spørgsmål, kan du altid dele din helt egen FAQ-side. Den er nemlig allerede integreret i themeet.
themeet tilbyder desuden SEO-optimering, browser-kompatibilitet, et live Instagram-feed osv.
Kort og godt:
Hvem bruger temeaet?
Hvis du skiller dig ud fra dine konkurrenter, så vær unik i dit shop-design.
Det er noget Shopify themeet, flow, kan sørge for. Her er der nemlig tale om et skarpt og minimalistisk design, der sætter dine produkter i centrum. themeet består af tre varianter; Queenstown, Byron, Cannes. Og fælles for dem alle er, at de er designet med et ultramoderne udseende, der tilgodeser og komplimenterer en meget specifik type af shopper.
Når du gerne vil have mest muligt ud af din forside ved at præsentere forskellige former for indhold i et flot design, er Flow derfor en god mulighed. Det er nemlig også kun dig selv, der sætter begrænsningen for forsiden.
Flow tilbyder desuden unikke produktsider, der fremhæver individuelle produkter, når du placerer dig over dem med din finger eller curser. Og muligheden for en slide-Out kurv gør, at dine potentielle kunder nemt kan føje deres produkter til indkøbskurven uden, at forlade deres aktuelle side.
themeet er derfor perfekt til dig, der ønsker at sælge specielle produkter via et stilrent design tilpasset både desktop og mobil.
Kort og godt:
Hvem bruger temeaet?
Hvis du er vild med grafiske elementer, så vil du elske Shopify themeet, Motion.
Motion er designet og understøttet af Archetype-themeer, som er særligt velegnede til tøj og mode. themeet kan nemlig via sine mange grafiske elementer som bl.a. animationer og videoer bringe dit brand til live og give den inspiration, der ofte er behov for inden for fashion-verdenen.
Themeet tilbydes i tre forskellige stilarter; Classic, Elegant og Minimal.
Motion er designet til at tilgodese lækre animationer med glatte og elegante bevægelser, som kan hjælpe dig med at fortælle dit brands historie via visual storytelling. Du vil derfor være i stand til at fange dine potentielle kunders opmærksom og formidle det rigtige budskab gennem billeder, bevægelser og dermed også følelser.
Med dette theme får du desuden også Quickshop funktionen. Med den kan dine kunder se produktoplysninger på en given vare i en pop-up, så de ikke behøver at forlade deres nuværende side for at få den information, de behøver.
Kort og godt:
Hvem bruger temaet?
“WOW!”
Er det præcis den reaktion, du drømmer om, når de besøgende tilgår din shop?
Så bør du tage et kig på Blockshop.
Med Premium Shopify themeet, Blockshop, får du et design, der er perfekt til etablerede virksomheder, start-ups, butikker og uafhængige kunstnere. Det giver nemlig en visuel WOW-effekt med sit brede fotobanner, der give dine besøgende en god førstegangsoplevelse.
Themeet viser hurtigt de mest populære varer. Og i sammenhæng med dem er forskellige knapper, der har til hensigt at påvirke de besøgende til at føje yderligere produkter til deres indkøbskurv.
Derudover kan du vælge at bruge et slideshow i din header for at guide ind på en specifik landingsside. themeet giver dig derfor også mulighed for et bredt layout samt en menu med flere søjler, der hjælper dine kunder med let at navigere i din online shop.
For at skabe yderligere ‘WOW-effekt’ tilbyder Blockshop også en pop-up, der opfordrer potentielle kunder til at tilmelde sig dit nyhedsbrev fx i bytte for kampagner, rabatkoder osv. Den taktik er især blevet populær, idet den giver goder til både dig og dine kunder. Win-Win.
BlockShop har fire stilarter: Deli, Beauty, Playhouse og Moto.
Kort og godt:
Hvem bruger temaet?
Når du gerne vil sikre den røde tråd i din forretning, så vælg Shopify themeet, Venue. Venue har tre forskellige varianter: Morning, Evening og Weekend. Fælles for dem alle er, at de sikrer dig en hjemmeside, der ser lækker ud.
Når du gerne vil finde et theme, der gør det nemt for dig at være spontan og ændre udseende på din shop med bare nogle få klik, så du kan koble din butiks omskiftelige udseende sammen med din webshop, så er Venue godt for dig. Med Venue kan du nemlig lave en en integration med din fysiske butik. Og det er uanset, om du har en eksisterende online butik, der har brug for en opdatering, eller du gerne vil lancere en ny butik med et theme, der let kan transformeres.
Hvis du afholder mange arrangementer i din butik, kan du også føje kommende datoer og begivenhedsoplysninger til din hjemmeside.
En af themeets andre smarte funktioner er en pop-up med fokus på alder. Den gør det let for dig at bekræfte alderen på dine besøgende og på den måde give dem diverse fordele, når det fx er deres fødselsdag.
Kort og godt:
Hvem bruger temaet?
Ejer du et helt imperium? Og har du derfor så mange forskellige produkter, at du nogle gange selv har svært ved at overskue dem? Så bør du vælge Shopify’s theme, Empire.
Empire har en Amazon-stilart, der netop er bygget til store kataloger og dermed til butikker med et enorm sortiment. Dog sikrer themeet stadig overskuelighed og brugervenlighed. Du kan nemlig bygge dit imperium med en robust og genkendelig butik, du kan bruge den meget præcise søgning til at vise live-søgeresultater, og du kan få hurtige links til produkter og kollektionssider.
Med Empire kan du desuden gøre det muligt for dine kunder at filtrere produkter efter type og sortere efter bedst sælgende produkter og billigste pris. Hvor er det smart!
Når de besøgende har fundet deres produkter, kan de hurtigt føje dem til deres indkøbskurv uden at forlade den nuværende side. Det giver dem en mere simpel oplevelse på din side.
Kort og godt:
Hvem bruger temaet?
Når du vil være sikker på, at du vælger det rette tema til din webshop, bør du først og fremmest have fokus på de funktioner, du ikke vil undvære. Du kan bruge søgefeltet og fx lede efter ‘Side med ofte stillede spørgsmål’. Herefter får du vist en side med alle de temaer, der indeholder netop en ‘Side med ofte stillede spørgsmål’.
Du kan søge mere specifikt ved at segmentere og afgrænse dine søgeresultater ved at bruge filtrene.
Du kan også sortere efter branche for at se de temaer, der primært bruges inden for, for eksempel mode-branchen.
Finder du efter en tid ud af, at du alligevel har valgt det forkerte tema, kan du føje et nyt til din Shopify administrator. Det vil sige, at du kan føje flere temaer til din konto og på den måde afprøve nye temaer, bibeholde sæsonbestemte versioner af dit nuværende tema eller teste ændringer i dit tema.
Antallet af temaer, du kan føje til din konto, afhænger af dit abonnement. Fx kan du have op til 20 temaer tilknyttet et Shopify-abonnement.
Og der er ingen grund til at frygte at slette et tema. Du kan nemlig sagtens administrere dine forskellige temaer. Det betyder, at du kan skifte mellem dem, som er live i din webshop, du kan lave sikkerhedskopier, som du vil tilpasse, og du kan fjerne et tema, der ikke længere er i brug.