HubSpot har en særlig evne til at integrere med en lang række tredjepartsværktøjer og -systemer. Integrationerne kan hjælpe med at automatisere og strømline marketing- og salgsprocesser og samtidig forbedre dataindsamling og analyse.
HubSpot er kendt for at være en alt-i-en marketing- og salgsplatform, der hjælper virksomheder med at tiltrække og konvertere kunder. Platformen indeholder en bred vifte af værktøjer og funktioner, herunder inbound marketing, e-mail-marketing, social media management, CRM-software og rapportering og analyse.
Siden grundlæggelsen af HubSpot i 2006 har brugervenlighed og effektivitet været centrale nøgleord, som platformen altid har stor fokus på. Det gælder alt fra det brugervenlige interface, automations og stærke analyseværktøjer. Ligeledes er HubSpots evne til at integrere med alverdens værktøjer og systemer i tråd med målet om en brugervenlig og effektiv CRM-platform.
Netop HubSpots integrationer med andre tredjepartsværktøjer og -systemer stiller CRM platformen endnu stærkere i markedet. Det åbner mulighederne for at bruge platformen i bredere udstrækning - til at samle data og oplysninger fra forskellige kilder og organisere dem på en sammenhængende måde ét sted. Og det gør det lettere for brugerne at få et samlet billede af interaktionen med kunder og deres adfærd på tværs af forskellige kanaler. Og så befrier det brugerne for at skifte mellem forskellige platforme og sparer dem for en masse tid ved at samle det hele ét sted.
I blogindlægget har vi samlet et overblik over de mange forskellige HubSpot integrationer, som du kan tage i brug. Og vi kan allerede nu løfte sløret for, at mulighederne er mange, og i blandt integrationerne finder du nogle, som er specialdesignet af MCB’s dygtigste udviklere.
Hæng på og læs med.
Menneskene bag HubSpot har sørget for, at det er nemt at integrere HubSpot med et hav af tredjepartsværktøjer. Nogle af de værktøjer og platforme, der kan integreres med HubSpot, inkluderer Google Analytics, Salesforce, Zapier, Shopify, Magento og mange andre. Nedenfor gennemgår vi et udpluk af integrationerne, deres fordele og hvordan du kan sætte dem op.
HubSpot og Google Analytics
Integrationen mellem HubSpot og Google Analytics kan være en kraftfuld kombination til at få dybere indsigt i dine marketingindsatser. Ved at integrere HubSpot med Google Analytics kan du få mere præcis data om dine besøgende, deres adfærd og deres købsrejse på din hjemmeside.
For at integrere HubSpot med Google Analytics skal du følge nedenstående trin:
Når integrationen er fuldført, kan du analysere din data i Google Analytics herunder trafikkilder, bounce rate, konverteringsrater og meget mere. Du kan også se data om specifikke HubSpot-kampagner i Google Analytics og spore resultaterne af dine marketingkampagner på tværs af platforme.
Integrationen mellem HubSpot og Google Analytics kan være uundværlig, fordi det giver dig mulighed for at få mere præcis data om dine besøgende og konverteringer på din hjemmeside. Ved at bruge de avancerede analytiske værktøjer i Google Analytics sammen med HubSpots marketing- og CRM-værktøjer, kan du få en mere holistisk forståelse af din kundes rejse og få mere indsigt i, hvordan du kan forbedre din marketingindsats.
HubSpot og Shopify
Du kan kombinere din HubSpot med din ecommerce løsning i fx Magento eller Shopify. Ved at integrere HubSpot og Shopify får du en række fordele, når det kommer til at administrere dine kunders købsoplevelse og styrke din e-handel. For at integrere HubSpot med din Shopify-løsning skal du følge trin 1-3:
Når du har integreret HubSpot med din Shopify-løsning, kan du drage fordel af mange funktioner:
Integrationen mellem HubSpot og Shopify kan være god, fordi den giver dig mulighed for at administrere dine kunder og salg mere effektivt og personligt. Med integrationen kan du opbygge stærke kunderelationer og følge med i dine resultater. Dette kan i sidste ende føre til større indtjening og bedre kundeoplevelser.
HubSpot og ActiveCampaign
Selvom HubSpot har en Marketing Hub, som blandt andet dedikerer sig til email marketing, kan du også opsætte integrationer mellem HubSpot og andre email marketingplatforme som eksempelvis Mailchimp, Campaign Monitor og ActiveCampaign.
Disse integrationer kan hjælpe med at forbedre email marketingindsatser med værktøjer til at segmentere email lister, designe emails og spore resultaterne. Lad os tage et nærmere kig på integrationen mellem HubSpot og ActiveCampaign.
Integrationen mellem HubSpot og ActiveCampaign kan hjælpe med at forbedre den kundevendte kommunikation og automatisering af markedsføringsaktiviteter. Nedenfor er en liste over nogle af de funktioner og fordele, som integrationen kan give:
Samlet set kan integrationen mellem HubSpot og ActiveCampaign hjælpe virksomheder med at forbedre kundeoplevelserne og automatisere markedsføringsaktiviteter. Ved at kombinere data fra begge platforme kan man opnå en mere præcis og personaliseret kommunikation til kunderne, samtidig med at man effektiviserer arbejdsprocesser og øger indsigt i kundeinteraktioner.
HubSpot og sociale medier
Som en del af HubSpot Marketing Hub kan du sætte integrationer op mellem HubSpot og dine sociale medier som eksempelvis Facebook, Instagram, Twitter, YouTube eller LinkedIn. Herved kan du planlægge indlæg, spore den sociale medieaktivitet og måle succes på tværs af forskellige platforme.
Med opsætning af dine sociale medier i HubSpot kan du:
Integrationen af sociale medier med HubSpot er en nøglefunktion i inbound marketing og en effektiv måde at forbedre din online tilstedeværelse og generere flere leads og salg.
Det var et udpluk af nogle af de meget brugte integrationer i HubSpot, og du kan finde alle HubSpots integrationsmuligheder under HubSpot App Marketplace.
MCB er HubSpot App Partner, som det eneste bureau i Danmark. Det betyder, at vi hos MCB er i stand til at specialdesigne integrationer i HubSpot. HubSpot tilbyder allerede en række integrationer til forskellige systemer som fx Microsoft Business Central og Shopify. Men flere danske systemer er ikke klar til en stor, amerikansk platform. Derfor har vi sat os et mål om at bygge løsningerne.
Med specialdesignet integrationer i HubSpot bliver det endnu nemmere for virksomheder at synkronisere data og automatisere gentagne opgaver mellem HubSpot og deres foretrukne systemer.
HubSpot CVR App
MCB har blandt andet bygget en integration mellem HubSpot og flere af de danske myndigheder i en dansk CVR App. For at bruge integrationen skal man blot indtaste CVR-oplysninger, og derved hentes der automatisk relevant data ned, som kan tilføjes i HubSpot.
Med denne integration kan du for 249 kroner om måneden udstyre dit salgsteam med den nyeste viden om danske virksomheder i HubSpot. En CVR integration til HubSpot kan give dig følgende fordele:
Du kan læse mere om MCB’s specialdesignet CVR integration her.
HubSpot og Visma Economic
MCB har for første gang nogensinde gjort det muligt at få en integration mellem HubSpot og Visma Economic, som udelukkende lanceres på HubSpot App Marketplace. Og det er en integration, der frigiver tid og mindsker afstanden mellem dit salgs- og økonomiteam.
Med integrationen kan du lettere organisere og administrere regnskabet, hvilket er værdifuldt for rigtig mange virksomheder - store som små. Alle virksomheder har det tilfælles, at regnskab udgør et af de vigtigste aspekter og må derfor håndteres korrekt og effektivt. Regnskab kræver ikke kun grundig ekspertise, men optimal software, der kan imødekomme dine behov.
Visma Economic integrationen til HubSpot er den perfekte softwareløsning til din virksomhed. Ønsker du at strømline din ERP med dit fakturasystem eller ethvert andet regnskabskrav, er Visma Economic din hjælpende hånd, som gør det for dig uden besvær.
Integrationen giver flere fordele som blandt andet:
På mange måder vil en integration til Visma Economic gøre dig fri for rigtig mange bekymringer i hverdagen. Du kan læse meget mere om integrationen mellem HubSpot og Visma Economic her.
Alle HubSpot integrationerne har det tilfælles, at de er bygget på API’er. Det betyder, at uanset hvilket system du bruger, kan vi bygge en kobling mellem netop dét system og HubSpot.
HubSpots API- og CMS-dokumentation gør det desuden muligt for dig at skabe en tilpasset integration, hvis den, du har behov for, endnu ikke findes. Derfor kan du få en unik løsning specielt til din virksomhed. Her har du 3 muligheder:
Du er altid velkommen til at tage kontakt til os hos MCB, så hjælper vi dig med integrationen, du leder efter.