Amazon

Hvad er Amazon Buy Box?

Der er flere ting du skal overveje, når du sælger på Amazon.
Hvis du foretager en grundig undersøgelse inden du starter en butik på Amazon, vil du være mere forberedt på hver en forhindring.

 

Høj konkurrencemængde 

Hver sælger på Amazon konkurrerer om Amazon's "Buy Box".
Men hvad er Amazon Buy Box?

Det er den hvide boks, der vises på højre side af din produkt detalje side.
Kun sælgere der har høje sælgerstatistikker, kan få Buy Box og med hele 82% af salget på Amazon der er igennem dette, er det utroligt vigtigt.  

Hvis du sælger den samme vare som andre sælgere, konkurrerer I alle om denne box. Da Amazons sider er struktureret efter varer og ikke sælgere, bestemmer Amazon hvilken sælger der passer bedst til produkterne.
Når en kunde tilføjer produktet til deres indkøbskurv, placeres den valgte sælgers vare i deres kurv. 

Sælgeren, der har den højeste Buy Box-score, får sit produkt føjet til kundens kurv.
At få kontrol over Buy Box er derfor meget afgørende for at øge dit salg og forbedre din score. 

Du kan øge din score ved at forbedre disse elementer:

  • Fuldføre dine ordrer til tiden
  • Kundefeedback
  • Førsteklasses kundeservice 
  • Konkurrencedygtige priser 
  • Aktiv brug af ordrestyringssystemet

Der er ingen idiotsikker metode eller formel til at vinde Buy Box. Men at være den bedste Amazon-sælger du kan være og fokusere på kundetilfredshed vil kun forbedre din status i kampen om den gyldne box. 

 

Begrænsninger på Amazon-platformen 

Når du sælger på Amazon, er du begrænset til kun at interagere med kunder via Buyer/Seller messaging service. Enhver kommunikation skal handle om ordreudførelse og ikke om noget andet emne. Det gør det vanskeligt at opbygge dit brand uden for Amazon. 

Hvis du anmoder om anmeldelser, skal du gøre det på en neutral måde. Du kan gøre dette ved at bruge flyers der lægges i kassen, når varen sendes afsted.

Amazon har mange begrænsninger når det kommer til partiske eller falske anmeldelser. At bede om en positiv anmeldelse af dit produkt strider mod Amazons servicevilkår og kan give dig udelukkelse fra platformen.

Så hold dig fra dette!

 

Nedsat brandbevidsthed

Når en kunde køber noget fra Amazon, vil fortællingen selvfølgelig være, at det er der de har købt deres vare. Hvor mod at traditionel e-handel bygger på en stor del branding og fortællingen om at du købte dit produkt hos fx. Lampemesteren.dk og deres kundeservice, leveringstid med mere var fantastisk.


At sælge et produkt på Amazon reducerer, hvor ofte din virksomheds navn vil være synlig i en god gammeldags mund-til-mund kommunikation.

Vil du vide mere om dine potentielle omkostninger ved at starte på Amazon?
Hent vores beregner og se de mest vigtige tal for din virksomhed.

Åben beregner nu

Modtag nyheder direkte i din indbakke

18. juni 2021

Apple’s iOS 15 vil ændre din e-mail markedsføring

Så skete det! Mail Privacy protection kommer! 

Apple har meldt ud, at der med den kommende iOS 15 opdatering vil ske ændringer i den måde, vi sporer den enkelte forbrugers adfærd i e-mails på.

Men hvad betyder det for dig? Skal e-mail droppes? Eller er der en løsning?

18. juni 2021

Shopify login - alt du bør vide

Der er mange privilegier ved at eje en webshop, og med Shopify kan du nyde godt af flere af dem. 

Du kan fx via dit Shopify login styre din Shopify Webshop uanset, hvor du befinder dig. Du kan se produkter, kontrollere lagerbeholdning, administrere kundeservice og endda ændre butiksindstillinger og betalingsmetoder.

16. juni 2021

Umbraco Codegarden 2021

Hvert år afholder Umbraco Codegarden, som er den største og eneste officielle Umbraco-konference i verden, som strækker sig over hele 3 dage. Vi har samlet de 4 vigtigste key take aways fra årets event, som i år foregik virtuelt og med over 2000 deltagere.

Se alle blogindlæg