Amazon

Hvad er Amazon Buy Box?

Hvis du foretager en grundig undersøgelse, inden du starter en butik på Amazon, vil du være mere forberedt på alle forhindringer.

 

Høj konkurrencemængde 

Hver sælger på Amazon konkurrerer om Amazon's 'Buy Box'.
Men hvad er Amazon Buy Box?

Det er den hvide boks, der vises på højre side af din produktdetalje-side.
Kun sælgere, der har høje sælgerstatistikker, kan få Buy Box, og da hele 82% af salget på Amazon er igennem dette, er det utrolig vigtigt.  

Hvis du sælger den samme vare som andre sælgere, konkurrerer I alle om denne box. Da Amazons sider er strukturerede efter varer og ikke sælgere, bestemmer Amazon hvilken sælger, der passer bedst til produkterne.
Når en kunde tilføjer produktet til sin indkøbskurv, placeres den valgte sælgers vare i deres kurv. 

Sælgeren, der har den højeste Buy Box-score, får sit produkt føjet til kundens kurv.
At få kontrol over Buy Box er derfor meget afgørende for at øge dit salg og forbedre din score. 

Du kan øge din score ved at forbedre disse elementer:

  • Fuldføre dine ordrer til tiden
  • Kundefeedback
  • Førsteklasses kundeservice 
  • Konkurrencedygtige priser 
  • Aktiv brug af ordrestyringssystemet

Der er ingen idiotsikker metode eller formel til at vinde Buy Box. Men at være den bedste Amazon-sælger du kan være og fokusere på kundetilfredshed vil kun forbedre din status i kampen om den gyldne box. 

 

Begrænsninger på Amazon-platformen 

Når du sælger på Amazon, er du begrænset til kun at interagere med kunder via Buyer/Seller messaging service. Enhver kommunikation skal handle om ordreudførelse og ikke om noget andet emne. Det gør det vanskeligt at opbygge dit brand uden for Amazon. 

Hvis du anmoder om anmeldelser, skal du gøre det på en neutral måde. Du kan gøre dette ved at bruge flyers, der lægges i kassen, når varen sendes afsted.

Amazon har mange begrænsninger, når det kommer til partiske eller falske anmeldelser. At bede om en positiv anmeldelse af dit produkt strider mod Amazons servicevilkår og kan give dig udelukkelse fra platformen.

Så hold dig fra dette!

 

Nedsat brandbevidsthed

Når en kunde køber noget fra Amazon, vil fortællingen selvfølgelig være, at det er der, de har købt deres vare, hvorimod at traditionel e-handel bygger på en stor del branding og fortællingen om, at du købte dit produkt hos fx. Lampemesteren.dk og at deres kundeservice og leveringstid var fantastisk.


At sælge et produkt på Amazon reducerer, hvor ofte din virksomheds navn vil være synlig i en god gammeldags mund-til-mund kommunikation.

Vil du vide mere om dine potentielle omkostninger ved at starte på Amazon?
Hent vores beregner og se de mest vigtige tal for din virksomhed.

 

Åben beregner nu

Modtag nyheder direkte i din indbakke

23. maj 2022

Bruger du HubSpot’s Android App? Så kan du nu vælge Dark Mode

I 2017 lancerede HubSpot en App til alle Android-brugere - og det blev en succes. Derfor er der også løbende blevet gjort nye tiltag for at forbedre appen og få den til at leve op til de skiftende og samtidigt krævende behov hos brugerene.

19. maj 2022

Performance Max - Google Ads’ nye magiske kugle eller sorte hul?

“Det der Performance Max; er det noget vi skal være med på?” Det er et spørgsmål, vi efterhånden har hørt oftere end bare et par gange hos MCB.

18. maj 2022

Brug din Instagram profil på din hjemmeside til at inspirere kunder

Instagram er en attraktiv marketingkanal for mange virksomheder. Og med god grund. Det har et stort og mangfoldig publikum på over en milliard aktive brugere hver måned.

Se alle blogindlæg