Amazon

Hvad er Amazon Seller Central?

Amazon Seller Central er den del af Amazon, som forhandlere bruger til at markedsføre og sælge deres varer til deres kundebase på Amazon.

Hvis du har en Amazon Seller Central-konto, betragtes den som en tredjeparts- eller markedsplads. Hver enkelt sælger er ansvarlig for at oprette og vedligeholde sin egen konto. 

I Seller Central kan du administrere hele din Amazon-forretning og online butik. Nogle af de ting, du kan, inkluderer:

  • Tilføj produktinformation
  • Administrer din konto
  • Administrer betalinger
  • Foretage lageropdateringer
  • Læse specielt indhold for Amazon-forhandlere
  • Holde styr på din produktbeholdning
  • Bruge værktøjet customer metrics til at evaluere din performance
  • Downloade unikke forretningsrapporter
  • Overvåge dit daglige salg for dine Amazon-produkter
  • Komme i kontakt med Selling Partner Support
  • Åbne guides ved hjælp af Case Log

Du kan også downloade Amazon Seller App og gøre alt dette, mens du er på farten, og bruge de værktøjer du har til rådighed for at maksimere din tilstedeværelse på Amazon marketplace.
Ved at bruge disse værktøjer forstår du, hvor din virksomhed performer og modsat, hvor den ikke performer, så du kan justere på dine strategier efter behov. 

Mens Amazons Seller Central giver dig mange elementer, du kan bruge som en Amazon seller, er der et par områder, du vil bruge oftere end andre. 

 

Se betalinger

Du kan bruge Disbursement Tracker and Payments Dashboard til at se de gebyrer, du har som udestående og de betalinger, du skyldes for. Du kan også se hele din betalingshistorik på fanen 'All Payment Statements'. 

Når det kommer til SKAT, kan du håndtere indkomst og moms inden for Seller Central.

Du kan få adgang til:

  • Marketplace tax collection FAQ
  • State tax settings
  • Tax document library
  • U.S. income reporting and tax identity collection FAQ

Hold alle sider, du bruger regelmæssigt, bogmærket, så du kan få adgang til dem, når det er nødvendigt. 

 

Administrer produktbeholdning

At vide, hvor meget lager du har, er afgørende, når du skal stole på Amazon Fulfillment Centers til at sende dine produkter ud, eller når du selv sender dem ud.
Hvis du har en lav beholdning, vises du lavere på Amazon-søgeresultaterne. På den anden side, hvis du har for meget lager i opfyldelsescentre, vil det give dig yderligere gebyrer. 

Med dit Inventory Dashboard kan du se et resumé af metrics for din nøglebeholdning. Det fremhæver også forskellige muligheder for at forbedre din effektivitet på lager og effektivitet på lageret. 

I sektionen 'Manage Your Inventory' kan du se, søge og opdatere dine beholdnings- og produktoplysninger. Når du indstiller dine præferencer, kan du oprette en personlig skærm, så du kan se de vigtigste oplysninger. Men meget vigtigt kan du også skjule værdier og felter, der kan give rod på skærmen. 

Restock Inventory-funktionen hjælper med at give anbefalinger om, hvilke varer der skal genopfyldes og det foreslåede beløb til at genopfylde dit lager samt forsendelsesdatoer. 

 

Prisen på dine varer

På siden 'Manage Pricing' vil du være i stand til at opdatere priserne på dine nuværende lister, enten 1 ad gangen eller i en stor batch.
Brug siden 'Automatisering af priser' til automatisk at ændre varepriserne baseret på bestemte begivenheder. Du behøver ikke gå til hver vare individuelt for at ændre prisen med denne funktion. 

 

Kommunikér med dine kunder

Det er vigtigt at øge din kundebedømmelse, når du sælger på Amazon. Et par negative anmeldelser eller feedback kan resultere i, at din konto bliver suspenderet. Så hold øje med kundebeskeder og feedback. 

Nogle af Amazon Seller Central-funktionerne, som du kan bruge til at holde dig ajour med, inkluderer:

  • Chargebacks
  • Manage A-Z claims
  • Seller feedback manager
  • Buyer seller messaging overview and inbox

Modtag nyheder direkte i din indbakke

23. maj 2022

Bruger du HubSpot’s Android App? Så kan du nu vælge Dark Mode

I 2017 lancerede HubSpot en App til alle Android-brugere - og det blev en succes. Derfor er der også løbende blevet gjort nye tiltag for at forbedre appen og få den til at leve op til de skiftende og samtidigt krævende behov hos brugerene.

19. maj 2022

Performance Max - Google Ads’ nye magiske kugle eller sorte hul?

“Det der Performance Max; er det noget vi skal være med på?” Det er et spørgsmål, vi efterhånden har hørt oftere end bare et par gange hos MCB.

18. maj 2022

Brug din Instagram profil på din hjemmeside til at inspirere kunder

Instagram er en attraktiv marketingkanal for mange virksomheder. Og med god grund. Det har et stort og mangfoldig publikum på over en milliard aktive brugere hver måned.

Se alle blogindlæg