Amazon

Hvad er Amazon Seller Central?

Amazon Seller Central er den del af Amazon, som onlineforhandlere bruger til at markedsføre og sælge deres varer til deres kundebase på Amazonas markedsplads. Hvis du har en Amazon Seller Central-konto, betragtes den som en tredjeparts- eller markedsplads. Hver enkelt sælger er ansvarlig for at oprette og vedligeholde sin egen konto. 

I Seller Central kan du administrere hele din Amazon-forretning og online-butik. Nogle af de ting, du kan gøre der inkluderer:

  • Tilføj produktinformation
  • Administrer din konto
  • Administrer betalinger
  • Foretage lageropdateringer
  • Læse specielt indhold for Amazon-forhandlere
  • Holde styr på din produktbeholdning
  • Bruge værktøjet customer metrics til at evaluere din performance
  • Downloade unikke forretningsrapporter
  • Overvåge dit daglige salg for dine Amazon-produkter
  • Komme i kontakt med Selling Partner Support
  • Åbne guides ved hjælp af Case Log

Du kan også downloade Amazon Seller App og gøre alt dette, mens du er på farten. Brug de værktøjer, du har til rådighed for at maksimere din tilstedeværelse på Amazon marketplace.
Ved at bruge disse værktøjer forstår du, hvor din virksomhed performer og underpresterer så du kan justere på dine strategier efter behov. 

Mens Amazons Seller Central giver dig mange elementer du kan bruge som en Amazon seller, er der et par områder du vil bruge oftere end andre. 

 

Se betalinger

Du kan bruge Disbursement Tracker and Payments Dashboard til at se de gebyrer, du har udestående og de betalinger, du skyldes for. Du kan også se hele din betalingshistorik på fanen "All Payment Statements". 

Når det kommer til skat, kan du håndtere indkomst og moms inden for Seller Central.

Du kan få adgang til:

  • Marketplace tax collection FAQ
  • State tax settings
  • Tax document library
  • U.S. income reporting and tax identity collection FAQ

Hold alle sider, du bruger, regelmæssigt bogmærket, så du kan få adgang til dem, når det er nødvendigt. 

 

Administrer produktbeholdning

At vide hvor meget lager du har, er afgørende for, når du skal stole på Amazon fulfillment centers for at sende dine produkter ud, eller når du selv sender dem ud.
Hvis du har en lav beholdning, vises du lavere på Amazon-søgeresultaterne. På den anden side, hvis du har for meget lager i opfyldelsescentre, vil det give dig yderligere gebyrer. 

Med dit Inventory Dashboard kan du se et resumé af metrics for din nøglebeholdning. Det fremhæver også forskellige muligheder for at forbedre din effektivitet på lager og effektivitet på lageret. 

I sektionen Manage Your Inventory kan du se, søge og opdatere dine beholdnings- og produktoplysninger. Når du indstiller dine præferencer, kan du oprette en personlig skærm, så du kan se de vigtigste oplysninger. Men meget vigtigt kan du også skjule værdier og felter, der kunne give rod på skærmen. 

Restock Inventory-funktionen hjælper med at give anbefalinger om, hvilke varer der skal genopfyldes og det foreslåede beløb til at genopfylde dit lager samt forsendelsesdatoer. 

 

Prisen på dine varer

På siden "Manage Pricing", vil du være i stand til at opdatere priserne på dine nuværende lister, enten en ad gangen eller i en stor batch.
Brug siden Automatisering af priser til automatisk at ændre varepriserne baseret på bestemte begivenheder. Du behøver ikke gå til hver vare individuelt for at ændre prisen med denne funktion. 

 

Kommuniker med dine kunder

Det er vigtigt at øge din kundebedømmelse, når du sælger på Amazon. Et par negative anmeldelser eller feedback kan resultere i, at din konto bliver suspenderet. Så hold øje med kundebeskeder og feedback. 

Nogle af Amazon Seller Central-funktionerne, som du kan bruge til at holde dig ajour med, inkluderer:

  • Chargebacks
  • Manage A-Z claims
  • Seller feedback manager
  • Buyer seller messaging overview and inbox

Modtag nyheder direkte i din indbakke

18. juni 2021

Apple’s iOS 15 vil ændre din e-mail markedsføring

Så skete det! Mail Privacy protection kommer! 

Apple har meldt ud, at der med den kommende iOS 15 opdatering vil ske ændringer i den måde, vi sporer den enkelte forbrugers adfærd i e-mails på.

Men hvad betyder det for dig? Skal e-mail droppes? Eller er der en løsning?

18. juni 2021

Shopify login - alt du bør vide

Der er mange privilegier ved at eje en webshop, og med Shopify kan du nyde godt af flere af dem. 

Du kan fx via dit Shopify login styre din Shopify Webshop uanset, hvor du befinder dig. Du kan se produkter, kontrollere lagerbeholdning, administrere kundeservice og endda ændre butiksindstillinger og betalingsmetoder.

16. juni 2021

Umbraco Codegarden 2021

Hvert år afholder Umbraco Codegarden, som er den største og eneste officielle Umbraco-konference i verden, som strækker sig over hele 3 dage. Vi har samlet de 4 vigtigste key take aways fra årets event, som i år foregik virtuelt og med over 2000 deltagere.

Se alle blogindlæg