Blog for Online Marketing og Ecommerce - MCB Blog

Hvorfor bør du kombinere Hubs i HubSpot?

Skrevet af Louise Dahl Overgaard | 10-08-2022 05:15:00

Med HubSpot CRM får du en komplet pakkeløsning bestående af 5 Hubs til at styre alt fra marketing, salg og data til kundeservice. De 5 Hubs kan kombineres på kryds og tværs. Her får du et indblik i hvordan.

HubSpot blev lanceret tilbage i 2006 af Brian Halligan og Dharmesh Shah. Det startede som en app bestående af én Hub, Marketing Hub. Siden da har platformen udviklet sig til i alt 5 Hubs, som tilsammen udgør en komplet CRM platform.


HubSpot er en samlet platform med alt, hvad du skal bruge til at effektivisere og skalere din forretning, hvilket er en stor styrke. Du slipper derfor for at hoppe frem og tilbage mellem programmer. Derfor kan du også sikre, at ingen information går tabt mellem to programmer eller to afdelinger.

Og det er ikke en uvæsentlig styrke.

Undersøgelser viser nemlig, at vi er mindre effektive, når vi skal bruge flere programmer, fordi vi i sidste ende bruger lang tid på at overføre data fra det ene sted til det andet - og så skal vi også huske, at data lettere går tabt på den måde. Men med HubSpot kan du administrere, effektivisere og skalere din forretning. Og det gør du på forskellig vis med platformens 5 Hubs.

 

De 5 Hubs

HubSpot har vokset sig stor på rekordtid, og det kan være svært at gennemskue, hvordan de enkelte Hubs kan bidrage til din forretning. Nedenfor får du en kort beskrivelse af dem hver især, og måske finder du ud af, at du mangler en vigtig Hub til din HubSpot løsning.

Marketing Hub. Hjælper dig med at øge din trafik og konvertere besøgende til kundeemner. Med en Marketing Hub kan du bygge og forbedre din hjemmeside på egen hånd. Systemet er udstyret med alt, du skal bruge til leadgenerering og analyse.

Sales Hub. Dit kraftfulde salgsværktøj, der gør det nemmere for dit salgsteam at lukke deals, vedligeholde relationer og administrere pipelines mest effektivt. Det giver dybdegående indsigt i kunderne og hjælper med at automatisere og lukke aftaler hurtigere. Heriblandt er funktioner som mødeplanlægning og oprettelse af tilbud.

Operations Hub. Det nyeste skud på stammen. Modsat de resterende Hubs, bruges denne ikke alene, men anvendes som et afgørende supplement til at udfolde de resterende Hubs optimalt. Det giver dig adgang til forbedret integrationer, datasynkronisering og programmerbar automatiseringer, så dine afdelinger kan arbejde endnu bedre sammen.

CMS Hub. Fundamentet for at bygge et solidt og succesfuldt website. Sammenlignet med andre CMS platforme er HubSpot CMS populært for sin sikkerhed, hastighed og skalérbarhed. Nogle af dens populære funktioner inkluderer SEO-anbefalinger, temaer og en fuld drag and drop editor.

Service Hub. Kundeservice i top. Service Hub indeholder alle værktøjer, du skal bruge for at tilbyde dine kunder hurtig, behagelig og problemfri service. Med denne Hub har du alt kundedata samlet ét sted.

Det ultimative vil selvfølgelig være at kombinere alle 5 Hubs i én løsning, fordi det særligt er i samspillet mellem Hubs, at platformen går op i en højere enhed. Men drømmescenariet er ikke altid virkelighed. Og det kan der være mange gode grunde til. Måske har din virksomhed ikke størrelsen til, at alle Hubs er relevante. Eller du har forretningsmål, der gør, at én Hub er relevant frem for en anden.

Men det behøver slet ikke at være et spørgsmål om enten 1 eller alle 5 Hubs. Hvis det giver mening for din forretning, kan du eksempelvis kombinere 2 eller 3 Hubs.

Hos MCB rådgiver vi hver dag kunder i at bruge HubSpot, hvad end de gør brug af alle 5 Hubs, 1 Hub eller har en kombination af Hubs. Her i blogindlægget får du et indblik i, hvordan du kan kombinere Marketing Hub med andre Hubs, og hvordan de forskellige kombinationer kan hjælpe dig.

 

Hvordan kan du kombinere de forskellige Hubs?

Der findes forskellige måder for dig at udnytte HubSpots mange fordele på. Herunder kan du læse, hvilke fordele du kan få ved at kombinere Marketing Hub med fx CMS Hub, Sales Hub og Operations Hub.

Marketing Hub + CMS Hub
Kombinationen mellem Marketing Hub og CMS Hub kan kaldes for en inbound-kombination. Når du kombinerer Marketing Hub med CMS Hub, kan du nemlig håndtere alt dit indhold ét sted. 

Hvad får du?

  • Mulighed for at arbejde hurtigt og effektivt med fx fleksible temaer, landingssider, drag and drop moduler til dine sider og A/B tests. Med en Marketing Hub og CMS Hub hjælper du din virksomhed med at vokse.

  • Du får adgang til en CRM platform med muligheder for at oprette formularer, pop-ups og live chat, og samtidig kan du administrere din e-mail marketing og annoncer. 

  • Du kan skabe personaliserede oplevelser med smart content, HubDB og holde overblik over kontaktoplysninger.

 

Marketing Hub + Sales Hub
Hvordan forbinder du dit salgsteam og marketingteam? Det gør du med denne kombination, som også kan kaldes for indtægts-kombinationen.

For 5 år siden begyndte HubSpot en undersøgelse af samarbejdet mellem teams i virksomheder, som viste, at det særligt var foreningen af salgsafdelingen og marketingafdelingen, der er afgørende for forretningers succes. Det er også derfor, at HubSpot i dag med deres inbound-strategi slår et slag for, at afdelingerne bør placeres fysisk tæt på hinanden i virksomheden.

Og du kan gøre samarbejdet bedre og afstanden endnu kortere mellem salg og marketing med Marketing Hub og Sales Hub i HubSpot.

Hvad får du?

  • En win-win-situation. Dit marketingteam får unikke indsigter i, hvad der rent faktisk udløser en lukket deal, som de kan tage ved lære af fremadrettet. Dit salgsteam kan følge med i, hvilket indhold en potentiel køber har vist interesse i og på den måde spore sig ind på den rette indgangsvinkel til et kommende salg.

  • Samtale-intelligens, der giver værdifulde indsigter til både dit salgs- og marketingteam. Med Marketing Hub og Sales Hub kan du eksempelvis optage inbound og outbound opkald, og du har mulighed for transskribering af disse. Det giver unik viden om dine kunders udfordringer, glæder og behov, som er til gavn for medarbejdere i begge afdelinger - det er jo altid en god ide at lytte til kunderne.

  • Custom Behavioral Events, som gør det muligt for dig at definere nogle begivenheder, som udløser en bestemt handling. Det kan eksempelvis være, når en kunde deltager i et event, hvilket udløser, at kunden bliver en MQL, og som dit salgsteam får besked om med det samme. Det smarte er, at en kontakt godt kan defineres som en MQL flere gange. Salgsteamet får nemlig besked, hver gang en kontakt fx deltager i et event, så de kan række ud og høre om oplevelsen, om de mangler informationer eller har spørgsmål.

 

Marketing Hub + Operations Hub
Denne kombination kan også kaldes for den avancerede-kombination, fordi den henvender sig til brugere, som anvender et tredjeparts værktøj til håndtering af data. Når du kombinerer Marketing Hub og Operations Hub får du forbedret data, så du kan skabe bedre oplevelser for dine kunder.

Hvad får du?

  • Sorteret og forbundet data. Med Operations Hub kan du synkronisere data fra dit tredjeparts tool med HubSpot. 

  • Data automatisering. Når du forbinder data fra dit tredjeparts værktøj, får du mulighed for at gennemgå formateringen og rydde op i data, inden det overføres til HubSpot. Herefter har du data, du direkte kan bruge i en HubDB til fx at skabe personaliserede emails.

  • Bedre data = bedre kundeoplevelser. Med Marketing Hub og Operations Hubs får du bedre data, som dit marketingteam kan anvende til at skabe bedre brugeroplevelser.

 

Skal vi hjælpe dig med dine muligheder i HubSpot? 

MCB er HubSpot Platinum Partner og derfor sidder vores certificerede HubSpot rådgivere klar til at hjælpe dig, så du kan drage fordel af platformens mange fordele. Kontakt os til en uforpligtende snak allerede i dag.