Det er ikke længe siden, at Hyvä gjorde sit indtog - og siden da er populariteten taget til i en sådan grad, at Progressive Web Application (PWA) har fået en værdig modstander.
Er du derfor i tvivl om, om du skal vælge det nye Hyvä tema eller det altid velfungerende PWA som frontend til din Magento 2? Så læs med her og blive klogere på både fordele og ulemper.
Magento er en kraftfuld og avanceret e-handelsplatform, der er velegnet til en række forskellige virksomheder og organisationsstørrelser. Det kan derfor være den ideelle platform til mellemstore såvel som store virksomheder, der har behov for en løsning, der rummer avancerede funktioner og mulighed for at håndtere større produktkataloger, mange produktvarianter, komplekse produktattributter samt oplever omfattende trafik.
Magento er nemlig i stand til at organisere og præsentere de mange produkter på en struktureret måde.
Generelt er Magento en god løsning for dig, der ønsker at opbygge en både professionel og skalerbar online butik. Hvis din virksomhed har planer om vækst og om at udvide den online tilstedeværelse, kan Magento effektivt imødekomme stigende krav og trafik.
Når du møder de omskiftelige krav, vil du også kunne nyde godt af Magentos høje grad tilpasningsevner og fleksibilitet. Det betyder, at du altid kan skabe en unik og skræddersyet oplevelse for dine kunder - også på tværs af landegrænser og dermed sproglag.
Magento sørger nemlig også for sikker handel internationalt. Så har du behov for flere sprog, valutaer og regionale tilpasninger, kan platformens flersprogede og flervaluta-funktioner være værdifulde for dig.
Det er dog værd at bemærke, at selvom Magento udgør en kraftfuld platform med et væld af muligheder, så kan den være både kompleks og ressourcekrævende. Derfor er det altid en fordel at alliere sig med en dygtig og erfaren Magento udvikler, der kan hjælpe dig med dine Magento-opgaver.
Med de nye udviklinger fra Magento, herunder Hyvä, er især frontendoplevelsen dog blevet gjort langt mere burgervenlig for dig, der driver virksomhed på Magento.
Hyvä temaet er i dag et godt frontend-alternativ til Progressive Web Application (PWA) - så hvilken skal du vælge?
PWA udgør er en moderne tilgang til webudvikling, der kombinerer det bedste fra websider og native mobilapps. På den måde er det muligt at levere en forbedret brugeroplevelse på tværs af forskellige enheder.
En Progressiv Web App fungerer på alle browsere og med gradvist mere funktionalitet - afhængig af brugerens browser og enhed. Det betyder, at selvom brugeren har en ældre eller mindre kraftfuld browser, vil han/hun stadig kunne få adgang til appen, mens en mere moderne browser vil give adgang adgang til flere avancerede funktioner.
Nogle af de vigtigste funktioner inkluderer:
PWA'er er populære, fordi de giver virksomheder og udviklere mulighed for at nå brugere på tværs af platforme og enheder uden at skulle udvikle separate apps til hver platform. Og det kan føre til en mere omkostningseffektiv og bredere rækkevidde.
Der er dog nogle også nogle ulemper ved PWA'er, de omfatter:
Hyvä er en performance optimeret frontend platform til Magento 2, der er udviklet for at forbedre brugeroplevelsen ved bl.a. at øge hastigheden markant hos Magento 2 webshops og samtidig opfylde Googles krav ift. Core Web Vitals.
Hyvä templaten er skrevet i HTML, CSS og JavaScript og gør det simpelt for udviklere både at tilføje og fravælge funktionaliteter efter behov.
Nogle af de vigtigste funktioner i Hyvä inkluderer:
Men det er ikke det hele, du vil også kunne nyde godt af andre ting, såsom:
Hovedmålet med Hyvä er derfor at løse de mest almindelige problemer, som opleves ved Magento's normale frontend - de tæller bl.a. forældede teknologier, dårlig ydeevne og høje udviklingsomkostninger.
Der er dog nogle også nogle ulemper ved Hyvä. De omfatter:
Der er altså mange fordele ved både PWA og Hyvä lige såvel, som der også er ulemper ved begge muligheder.
Herunder får du en sammenligning af nogle af de funktioner, der kan være udslagsgivende for din forretning, når du skal vælge den mest effektive frontend.
Performance
Hyvä har et meget stort fokus på butikkens ydeevne. Derfor vil du med Hyvä opleve, at hastigheden på din hjemmeside øges markant, og at dine kunder mødes af en problemfri brugergrænseflade.
PWA kan også sikre en god ydeevne, bl.a. fordi browserens cache-system anvendes. PWA-løsningen vil altid være hurtigere end Hyvä, dog vil alt udvikling tilsvarende blive både tungere og dyrere.
Skalerbarhed
Der er inden for de seneste år kommet mange flere PWA-kompatible Magento-udvidelser på markedet, hvorfor der med denne frontend er et væld af muligheder for at skabe en unik butik med de tredjeparts-plugins, du kender.
Her er historien en anden med Hyvä.
Du vil nemlig opleve, at være langt mere udfordret på en PWA-løsning end på Hyvä. I mange tilfælde vil et ikke-Hyvä-kompatibelt modul kræve langt mindre tilpasning, mens et ikke-PWA-kompatibelt modul vil kræve en stor omskrivning - det skyldes den store teknologiske forskel.
Hyvä's officielle liste over kompatible moduler findes her.
Funktionalitet
Hyvä er det perfekte valg for både små og store virksomheder bl.a. pg.a. et mindre behov for kodning og lavere udviklingsomkostninger. Og alt vil være let og tilgængeligt i Hyvä.
Hvis PWA er konfigureret korrekt, kan enhver hjemmeside håndteres. PWAs er altså en god løsning til virksomheder i alle størrelser - uanset om det er start-ups eller store virksomheder.
Og det er selvfølgelig ikke noget, der vil have nogen indvirkning på ydeevnen.
Der er nogle forskellige faktorer, du altid bør have med i dine overvejelser, når du skal vælge det helt rigtige frontend-tema.
Herunder finder du nogle af de væsentligste:
Mål
Når du skal sikre, at du vælger det helt rigtige udseende, den specielle fornemmelse og den mest effektive pakke af funktionaliteter, er det afgørende, at du overvejer, hvad selve målet med din webshop er.
Vil du gerne have en hurtig hjemmeside, kan Hyvä være det rette. Vil du have en hjemmeside unden tredjeparts-begrænsninger, bør du vælge en PWA-baseret frontend.
Brugervenlighed
Når du søger et tema til din frontend, kan du finde alverdens muligheder - nogle mere prangende end andre. Nogle vil være fyldt med smukke grafikker, bevægelse og masser af kreative løsninger, men bare fordi de er spændende for øjet, er de måske ikke ideelle for dig.
Når du skal vælge det rigtige tema, skal du altså have fokus på brugervenlighed og den forvirring, som du gerne vil undgå både internet såvel som eksternt.
Et tema kan påvirke din hjemmesides funktionalitet, hvis det består af for mange unødvendige funktioner, som ineffektive billedgallerier eller meningsløse widgets. Det betyder, at din hjemmeside kan blive langsommere at indlæse.
Selvfølgelig ønsker du, at din hjemmeside skal se fantastisk ud og have alle de funktionaliteter, som dine besøgende har brug for, men gå ikke på kompromis med brugervenlighed og ydeevne til fordel for det ydre.
SEO (søgemaskineoptimering)
Succesen i de online søgeresultater afhænger af SEO. Kvaliteten af dit indhold og optimering af dette påvirker altså din sides placering.
Hurtig indlæsning, responsivt design og ren kode er fremragende for SEO. Og du bør derfor aldrig acceptere et tema, der ikke er optimeret mod SEO.
Mobiloptimering
Mobilgrænsefladen bør altid overvejes.
Flere og flere bruger i dag mobile enheder til at browse på internettet, og derfor er det meget vigtigt at have en mobiloptimeret hjemmeside, så du kan tilbyde dine brugere en problemfri browsingoplevelse.
Ydeevnen kan desuden blive et problem for webshops, der ikke er mobiloptimerede. Og det kan derfor betyde en stor forskel i forhold til webstedstrafikken, hvis du vælger et responsivt tema, der allerede er forberedt og optimeret til en smartphone og/eller tablet.