Shopify

Konverter besøgende til kunder hurtigere via Live Chat i Shopify

Du ved, at dine kunder allerede klikker rundt i dit sortiment. Her kan det ske, at kunden bliver usikker på et interessant produkt, og der opstår et spørgsmål hertil. Og hvad gør du så for at afhjælpe hurtigst muligt? Du bruger live chat!

På mange hjemmesider kan der gå op til 24 timer fra en mail sendes til kundeservice til kunden modtager svar på sine spørgsmål. Det giver anledning til problemer, fordi det potentielt er 24 timer, hvor kunden i ventetiden springer fra og helt dropper sit køb. Men med en live chat kan kunden spørge dig i sekundet, de er i tvivl, og du kan assistere som en online butiksassistent.

Live chat er en app, der kan varetage den online kommunikation, og som giver dig og dine besøgende mulighed for at kommunikere i realtid. En live chat kan mange forskellige ting. Den kan både byde dine besøgende velkommen, så snart de kommer ind i din Shopify-butik. Den vil også kunne vises på unikke produkter og meget mere. Dette giver dine medarbejdere mulighed for at interagere med dine besøgende, hvilket kan skabe en stærk relation mellem dig og dine kunder. 

Til live chat kan der tilkobles en chatbot, som er et computerprogram, der ud fra de instruktioner, du har givet den, automatisk kan hjælpe kunden på vej, uden du behøver at være ved tastaturet. Er en kunde eksempelvis i tvivl, om det er den rigtige størrelse, vil chatbotten i princippet kunne sende en størrelsesguide til kunden.

Nogle produkter kan også være så komplekse, at det kan begrænse en chatbots funktion, men vil derimod fungere som en god indledende start, før en kundeservicemedarbejder tager over.

 

 

3 fordele ved at have en Live Chat!

  1. Den hurtige svartid. Du fanger kunden i sekundet, de har skrevet til dig i din live chat. De skal ikke vente på svar fra mail, og det er ofte nemmere end at ringe dig op.

  2. Grundet den forbedrede svartid øger du tilliden til kunderne og dermed chancerne for, at handler hos dig. Faktisk har forbrugere, der bruger chat, 2,8 gange større sandsynlighed for at konvertere, end dem der ikke gør.

  3. Dine medarbejderes produktivitet øges. Med live chat, kan kundeservice have gang i flere kundedialoger på én gang. Dette er særligt effektivt, hvis I oplever, at der ofte kommer mange af de samme spørgsmål, som er hurtige at svare på.

 

 

Brug Shopify Inbox til at styre dine Live Chats

Med Shopify Inbox kan du administrere alle dine Live Chats fra ét sted. Her kan du tilpasse chattens udseende, gemte svar, tilgængelighed og meget mere direkte fra din back-end.

Der er også nye samtale-metrics, der giver dig indsigt i, hvordan chatten påvirker din virksomhed, så du bedre kan planlægge vækst i fremtiden.

Og det bedste ved Shopify Inbox? Det er gratis og bygget direkte i din administration.

Shopify Inbox kan hjælpe dig med:

  1. Du kan nøjes med at kigge ét sted for at administrere dine Live Chats frem for at jonglere mellem forskellige platforme.

  2. Du kan sende produkter, rabatter og ordrer fra din Shopify-butik i Live chat med enkelte klik og dermed gøre købsoplevelsen bedre.

  3. Hvis kundeservice ikke er til stede, kan chats fortsætte via mail.

  4. Det er muligt at tildele chats til dit personale og dit team for at skabe et meget bedre overblik.

  5. Få et overskueligt overblik over dine kunders mest stillede spørgsmål, hvilket kan og bør udnyttes i fremtiden til en FAQ side eller en eventuel chatbot.

 

Live chat som det stærke salgsværktøj

Chatten kan bruges til mere end blot at yde kundesupport - det er også et stærkt salgsværktøj, hvilket flere forretninger er begyndt at bruge. At bruge chatten som et salgsværktøj blev mere aktuelt, da Covid-19 var på sit højeste. Her steg salg, som var tilskrevet en chatinteraktion på Shopify, med hele 339%!

Udover den nemme kontakt med kunderne, kommer Shopify Inbox også med løbende og ikke mindst omfattende data for at hjælpe dig med at lukke flere salg baseret på tidligere samtaler. Informationerne du kan få er:

  • Hvilke varer de har i deres indkøbskurv.
  • Hvilke varer de har fjernet fra deres indkøbskurv.
  • Hvilket emne deres henvendelse drejer sig.

På denne måde kan du automatisere flere flows baseret på dine kunders svar, og derved kan du svare dine kunder hurtigere end normalt. Der kan vist ikke sås tvivl om live chattens styrke. Så det er bare med at komme igang! 

Modtag nyheder direkte i din indbakke

23. maj 2022

Bruger du HubSpot’s Android App? Så kan du nu vælge Dark Mode

I 2017 lancerede HubSpot en App til alle Android-brugere - og det blev en succes. Derfor er der også løbende blevet gjort nye tiltag for at forbedre appen og få den til at leve op til de skiftende og samtidigt krævende behov hos brugerene.

19. maj 2022

Performance Max - Google Ads’ nye magiske kugle eller sorte hul?

“Det der Performance Max; er det noget vi skal være med på?” Det er et spørgsmål, vi efterhånden har hørt oftere end bare et par gange hos MCB.

18. maj 2022

Brug din Instagram profil på din hjemmeside til at inspirere kunder

Instagram er en attraktiv marketingkanal for mange virksomheder. Og med god grund. Det har et stort og mangfoldig publikum på over en milliard aktive brugere hver måned.

Se alle blogindlæg