Du ved, at dine kunder allerede klikker rundt i dit sortiment. Her kan det ske, at kunden bliver usikker på et interessant produkt, og der opstår et spørgsmål hertil. Og hvad gør du så for at afhjælpe hurtigst muligt? Du bruger live chat!
På mange hjemmesider kan der gå op til 24 timer fra en mail sendes til kundeservice til kunden modtager svar på sine spørgsmål. Det giver anledning til problemer, fordi det potentielt er 24 timer, hvor kunden i ventetiden springer fra og helt dropper sit køb. Men med en live chat kan kunden spørge dig i sekundet, de er i tvivl, og du kan assistere som en online butiksassistent.
Live chat er en app, der kan varetage den online kommunikation, og som giver dig og dine besøgende mulighed for at kommunikere i realtid. En live chat kan mange forskellige ting. Den kan både byde dine besøgende velkommen, så snart de kommer ind i din Shopify-butik. Den vil også kunne vises på unikke produkter og meget mere. Dette giver dine medarbejdere mulighed for at interagere med dine besøgende, hvilket kan skabe en stærk relation mellem dig og dine kunder.
Til live chat kan der tilkobles en chatbot, som er et computerprogram, der ud fra de instruktioner, du har givet den, automatisk kan hjælpe kunden på vej, uden du behøver at være ved tastaturet. Er en kunde eksempelvis i tvivl, om det er den rigtige størrelse, vil chatbotten i princippet kunne sende en størrelsesguide til kunden.
Nogle produkter kan også være så komplekse, at det kan begrænse en chatbots funktion, men vil derimod fungere som en god indledende start, før en kundeservicemedarbejder tager over.
Med Shopify Inbox kan du administrere alle dine Live Chats fra ét sted. Her kan du tilpasse chattens udseende, gemte svar, tilgængelighed og meget mere direkte fra din back-end.
Der er også nye samtale-metrics, der giver dig indsigt i, hvordan chatten påvirker din virksomhed, så du bedre kan planlægge vækst i fremtiden.
Og det bedste ved Shopify Inbox? Det er gratis og bygget direkte i din administration.
Chatten kan bruges til mere end blot at yde kundesupport - det er også et stærkt salgsværktøj, hvilket flere forretninger er begyndt at bruge. At bruge chatten som et salgsværktøj blev mere aktuelt, da Covid-19 var på sit højeste. Her steg salg, som var tilskrevet en chatinteraktion på Shopify, med hele 339%!
Udover den nemme kontakt med kunderne, kommer Shopify Inbox også med løbende og ikke mindst omfattende data for at hjælpe dig med at lukke flere salg baseret på tidligere samtaler. Informationerne du kan få er:
På denne måde kan du automatisere flere flows baseret på dine kunders svar, og derved kan du svare dine kunder hurtigere end normalt. Der kan vist ikke sås tvivl om live chattens styrke. Så det er bare med at komme igang!