Shopify

Sælg på Facebook og Instagram med Shopify

Hvis du har en Shopify Webshop, og du i forvejen bruger Facebook og Instagram eller bare en af de disse sociale platforme, så kan du i høj grad få gavn de muligheder for salg, som Shopify giver dig.

Med mere end 1,7 mia. aktive bruger på facebook alene kan du nemlig både sælge og markedsføre dine produkter det sted, hvor dine kunder befinder sig.

Du behøver ikke at bruge Shopify, når du vil sælge på Instagram og Facebook. Men når du sælger på de sociale platforme med Shopify, får du en lang række ekstra muligheder med de apps og integrationer, der findes. Det er fx noget, der gør sig gældende med integration af data i forhold til lagerbeholdning, markedsføring, kunder og salg i din centrale database. Derudover kan du synkronisere dit produktkatalog, finde og promovere de mest populære produktegenskaber og oprette dine annoncekampagner direkte via din Shopify konto.

Det vil sige, at du kan bruge Shopify til at både oprette, tracke og administrere dine annoncekampagner og ordrer direkte fra Facebook og Instagram. Du skal bare synkronisere dit produktkatalog, vise dine produkter frem for den rigtige målgruppe og herefter tracke det hele fra kontrolpanelet under din Shopify Account.

Det betyder, at det bliver lettere for dig at overskue dit online salg via Facebook og Instagram, og derfor øger du også sine muligheder for succes. 

 

Fordelene ved at integrere din Shopify med Facebook og Instagram

Der er mange fordele ved at lave en integration mellem din Shopify Webshop og de sociale medier, hvor dine kunder bruger rigtig meget af deres tid hver dag - såsom Facebook og Instagram

Shopify og Facebook og Instagram

Som nogle få fordele kan nævnes:

  • Synkroniser dit produktkatalog. Med en integration synkroniseres dine Shopify-produkter automatisk til både Facebook og Instagram, så det er både hurtigt og nemt for dig at oprette annoncer og salgbare opslag
  • Sælg der, hvor folk shopper. Dine kunder bruger i forvejen meget tid online på de sociale medier - også når de skal shoppe. Derfor kan du med de rette funktioner med fordel øge salget på Facebook og Instagram
  • Administrer direkte i Shopify. Når du bruger Shopify til at oprette, tracke og administrere dine annoncer, kampagner og ordrer, bevarer du et godt overblik over dit salg på Facebook og Instagram

 

Shopify Facebook

Når du gerne vil tilbyde en problemfri shoppingoplevelse, så er Facebook den helt rette platform at vende blikket mod. Her får du nemlig med en integration til din Shopify Webshop en lang række fordelagtige muligheder.

For det første kan du tilpasse din shop, som det passer dig. Det betyder, at du kan overføre det udseende og det look-and-feel samt nogle af de funktionaliteter, du benytter dig af på din Shopify Webshop til dine Facebook-forretninger. På den måde bibeholder du den røde tråd mellem dine forskellige kanaler.

For det andet har du mulighed for at oprette en række forskellige kollektioner på Facebook. Det eneste, du skal gøre, er at gruppére varer fra dit lager i Shopify for at hjælpe dine kunder med at finde de produkter, de leder efter.

Og så kan du også administrere din shop på tværs af forskellige kanaler, hvilket betyder, at du også kan skabe en tilpasset shoppingoplevelse og dermed skelne mellem udseendet på fx Facebook og Instagram. 

Her kan der også være forskellige målgrupper, du gerne vil have fat på, og derfor er det vigtigt, at udsende det rette budskab de rigtige steder.

Og alt sker fra det samme sted - din Shopify-konto.

Når du vælger at integrere din Shopify Webshop med Facebook får du også alverdens muligheder for at dele dine produkter via Facebook-opslag. Det betyder først og fremmest, at du kan interagere med dine følgere på et helt andet niveau end ellers. Ved på bare få minutter at oprette og planlægge opslag på Facebook, kan du nemlig hurtigt dele spændende ting med dine Facebook-følgere.

Dermed kan du også opbygge en solid brandbevidsthed. Du kan nemlig vælge et hvilket som helst af dine Shopify-produkter til yderligere promovering på Facebook og dermed booste det for alle dine facebook-følgere - helt uden at det koster dig ekstra penge.

På den måde kan du også få fat på eventuelle nye kunder. Og dem kan du skubbe videre mod din forretning og en konvertering med fx en rabatkode i dine opslag.

Og så er det selvfølgelig vigtigt at blive ved med at udvide og udbygge din målgruppe via dine Facebook-annoncer. For med de nye kunder, du når ud til, er der god mulighed for at bruge bl.a. retargeting-annoncer til at skubbe yderligere mod et salg.

 

Shopify Instagram

Hvis du også gerne vil omdanne dine opslag og dine historier på Instagram til shoppingoplevelser, har du rig mulighed for det med produkttags.

Med en integration mellem din Shopify Webshop og Instagram kan du nemt og hurtigt vise dit brand og dine produkter frem for en bred skare af eventuelle kunder. Du kan faktisk få dine produkter til at nå ud til helt op til 1 mia. trend-interesserede kunder på Instagram - og det hele foregår via kun ganske få klik.

Når du gør det muligt for dine kunder at handle der, hvor de i forvejen er, fjerner du også eventuelle shopping-udfordringer. Dermed kan du tilbyde en ensartet shoppingoplevelse i appen, og det er noget, der gælder lige fra produktopdagelsen til selve betalingen af det enkelte produkt. 

Sidst men ikke mindst kan du sælge alt fra ét samlet lager - og det giver dig et godt overblik. Med en integration kan du nemlig bygge ét samlet produktlager, som automatisk holdes synkroniseret alle de steder, hvor du sælger via Shopify. Det er derfor ikke kun en fordel på Instagram, men også andre steder som fx Facebook.

 

Kom i gang med Shopify salg på Facebook og Instagram

Før du kaster dig ud i at sælge på Instagram og Facebook skal du sørge for at oprette en virksomhedsside på Facebook. På den skal du ydermere have relevante produkter i dit Facebook-katalog - og så er du klar til at komme i gang.

Du skal være opmærksom på, at det kan tage Facebook op til 24-48 timer at gennemgå dine produkter. 

Shopify og Facebook og Instagram

For at få mest muligt ud af dit salg på Facebook og Instagram med Shopify bør du også installere en Facebook-pixel. Med denne kan du nemlig tracke på kundehandlinger i din webshop og på den måde oprette smart-annoncering på de sociale medier. Det vil således booste din markedsføringstankegang markant.

Husk, at når du vælger at samarbejde med MCB, får du god support på din Shopify Webshop. Vi er både certificeret Shopify Partner og Shopify Expert - og så foregår alt selvfølgelig på dansk. Det betyder helt konkret, at vi ved, hvad vi arbejder med!

Vi er hele tiden up-to-date med seneste nyt og hjælper dagligt mange firmaer i deres rejse på Shopify. Så om er det er hjælp til den nyeste app fx inden for chat, en feature eller annoncering via Google eller Facebook - så sidder vi klar.

Annemette Rosenkilde Lucas

Modtag nyheder direkte i din indbakke

18. juni 2021

Apple’s iOS 15 vil ændre din e-mail markedsføring

Så skete det! Mail Privacy protection kommer! 

Apple har meldt ud, at der med den kommende iOS 15 opdatering vil ske ændringer i den måde, vi sporer den enkelte forbrugers adfærd i e-mails på.

Men hvad betyder det for dig? Skal e-mail droppes? Eller er der en løsning?

18. juni 2021

Shopify login - alt du bør vide

Der er mange privilegier ved at eje en webshop, og med Shopify kan du nyde godt af flere af dem. 

Du kan fx via dit Shopify login styre din Shopify Webshop uanset, hvor du befinder dig. Du kan se produkter, kontrollere lagerbeholdning, administrere kundeservice og endda ændre butiksindstillinger og betalingsmetoder.

16. juni 2021

Umbraco Codegarden 2021

Hvert år afholder Umbraco Codegarden, som er den største og eneste officielle Umbraco-konference i verden, som strækker sig over hele 3 dage. Vi har samlet de 4 vigtigste key take aways fra årets event, som i år foregik virtuelt og med over 2000 deltagere.

Se alle blogindlæg