SEO Education

Hvor stor er søgningen efter kurser under Coronakrisen?

Det korte svar er, at den var faldende, men den kom hurtigt tilbage - med endnu større kraft end forventet! 

Men lad os lige starte med at kigge på noget interessant data:

  1. Efterspørgslen på kurser faldt den 22. marts i år til langt under niveauet for både sommerferier og vinterferier sammenlignet med de sidste 5 år
  2. Meeen… efterspørgslen i juli i år har lagt væsentligt over de sidste 5 års tal fra juli 
  3. Og… efterspørgslen på kurser i januar i år INDEN Corona krisen var den højeste de sidste 5 årAnmærkning 2020-08-12 152134

Hvor vil jeg hen med det?

Når vi tager et kig ned i vores data, kan vi se de samme tendenser fra tidligere år siden 2016. Der har været en høj efterspørgsel i januar og en lavere i jule- og sommerferier. Og det er interessant, når vi sammenligner med søgningen efter kurser hen over sommerferien i år, idet den er markant højere!

Den øgede interesse er iflg. flere skoler et udtryk for usikkerhed i jobsituationer og ophør af hjælpepakker, men også en stigende interesse fra de mange hjemsendte medarbejdere.

Men det er ikke det hele!

Den store interesse for kurser hen over over juli har også vist en anden spændende tendens.

En skole (som vi har fået lov at dele data fra) oplevede, at markant flere kursister selv foretog tilmeldingen til kurser (altså i perioden hvor skoler, konsulenter m.fl. ikke har været tilgængelige). Derfor kom hele 73,15%* af alle tilmeldingerne fra hjemmesiden - de tilsvarende tal fra februar er på kun 28,32%*.

OG DERFOR ER DET VIGTIGT med en god kursusside og kursussøger!

Jeg vil vel egentlig bare sige, at det er dejligt at se, at søgningen på kurser er stigende trods Corona!

*Procentsatsen er udregnet ved at dividere antal tilmeldinger registreret på hjemmesiden med det totale antal tilmeldte fra skolen - tal kommer fra skolen Controller.

(Data er baseret på en Google Trend-analyse på den generelle term “Kursus”. Disse data korrelerer med data fra de mange AMU skoler, vi også hjælper med markedsføring)

Se andre blogindlæg lige her

21.juli 2020

MCB Cloud vs. Umbraco

Fordele ved Cloud

  • Du outsourcer det meste eller det hele til os.

  • Drift, udvikling, opdateringer mv.

  • Frigiv ressourcer, og slip for at skulle udvikle og vedligeholde kompetencer eller videnen om kodens udvikling.

  • Fri adgang til nye features og funktioner. Som medlem i et cloud-fællesskab får du automatisk adgang til alt, hvad vi udvikler for alle vores kunder. 

  • Lynhurtig implementering: Alle nye features uploades på vores cloud-fundament, så alle kunder kan implementere dem med ét tryk.

  • Crash test garanti: Fordi det kun er os, der udvikler funktionerne, kan vi også sikre, at de alle fungerer sammen.

  • Fri opdatering af funktioner: Almindelige opdateringer af vores kode er inkluderet. 

  • At vi er de eneste, der arbejder med koden, bidrager positivt til at beskytte mod hacking.

cloud_beta_logo

28.juli 2020

Hvorfor VALGTE MCB Hubspot CMS?

Vi har i MCB lanceret nyt website baseret på Hubspot CMS.

28.august 2020

Virker selvbetjening på VUC og AMU-kurser?

Først lidt spændende tal.

Se alle