Shopify

Brug din Instagram profil på din hjemmeside til at inspirere kunder

Instagram er en attraktiv marketingkanal for mange virksomheder. Og med god grund. Det har et stort og mangfoldig publikum på over en milliard aktive brugere hver måned.

Der er 500 millioner daglige brugere på Instagram Stories, der er glade for at engagere sig med brands, hvilket resulterer i et stort engagement, og det giver selvfølgelig også et enormt potentiale for virksomheder. Alt forskning og alle casestudier viser tydeligt, hvor mange fordele ens Instagram-profil kan have for et brand, og man har fundet ud af, at de kan omsættes direkte til salg og kunder.

 

 

Instagram er populært og en unik salgskanal

Tallene taler sit tydelige sprog. Næsten 11% af amerikanske brugere af sociale medier handler på Instagram. 130 millioner mennesker trykker på Instagram Shopping-indlæg hver måned. Folk bruger Instagram tidligere i købsprocessen, hvor 81 % bruger den sociale medieplatform til at undersøge produkter og tjenester. 80% af Instagram-brugere følger mindst én virksomhedsprofil, og 72 % af brugerne siger, at de har købt et produkt, de har set på platformen. Omkring 62 % af folk siger, at de er blevet mere interesserede i et brand eller et produkt efter at have set det i Instagram Story.

Det er altså ikke til at tage fejl af. Instagram er populært - også som salgskanal. Folk er glade for at følge brands på Instagram, og de opdager og køber aktivt produkter på platformen. Det er en stor gevinst.

Også Instagram-annoncer ser fremragende resultater og tilbyder højt engagement. Virksomhedsprofiler med over 10.000 Instagram-følgere kan tilføje links til Instagram Stories for at drive trafik direkte til deres websted, noget der ellers var svært at gøre på platformen. 

Instagram bliver ved med at udvide, hvilket gør det mere værdifuldt for handlende og e-handelsvirksomheder, især hvis de har produkter med en stærk visuel appel.

Og ved du, hvad der er endnu bedre ved Instagram? Instagram-algoritmen viser dit indhold til folk baseret på deres interesser og adfærd i appen. Det gør det nemmere for dig at nå ud til folk, der sandsynligvis vil engagere sig i dit brand og få flere resultater fra din Instagram-marketingindsats.

Så fik vi vist manifesteret, at Instagram er en platform, hvor der er en stor gevinst for kunden, men i den grad også for virksomhederne.

 

 

Fordele ved at implementere Instagram-feed på din hjemmeside

1. Kanaliser Instagram-trafik på dit websted
Et Instagram-feed på din hjemmeside øger websitetrafikken og engagementet. Det åbner muligheder for øget besøgstid på ens website. Det giver ikke brugeren mulighed for at holde op med at kigge videre på din hjemmeside eller dine sociale kanaler.

2. Generer brugergenereret indhold fra Instagram til webstedet
Brugergenereret indhold (UGC) kommer direkte fra loyale kunder. Du finder ikke en bedre og billigere markedsføring, end når dine fans deler dit produkt. Det giver autentisk indhold, og det skal man have frem på den bedst mulige måde. 

3. Styr dit indhold med Instagram Feed Widget
Irrelevante, upassende billeder eller videoer, der bruger brandets hashtag eller brugergeneret indhold, der vises direkte på brandets Instagram-feed, kan føre til, at det ødelægger et brandimage. Derfor er det vigtigt, at du selv kan styre, hvad der bliver vist på din hjemmeside.

4. Boost konverteringer og salg
Ved at implementere et Instagram-feed på din hjemmeside kan du nemt konvertere dine besøgende til kunder. Dette vil automatisk føre til et boost i konverteringer og salg af dine produkter og tjenester.

 

Appen der løser det for dig nemt og enkelt

SNPT - En app der forvandler sociale medier til kraftfulde salgskanaler

 

Visuel shopping
SNPT-platformen giver dig brugervenlige værktøjer, der gør dit indhold på sociale medier til sociale indkøbsoplevelser. Dynamiske købsgallerier, mindeværdige Shop the Look Cards og informative produktside gallerier kan give en stor inspiration, øge kurvstørrelsen og øge salget ved at give dine kunder mere tillid.

Brugergenereret indhold
Du har allerede en hær af sælgere, du ved bare ikke, hvordan du skal vise dem frem. SNPT viser dig, hvordan du fanger nyt indhold fra dine mest passionerede kunder, og hvordan du sporer og identificerer de bedste fotos og videoer, dit brand er blevet tagget i og øjeblikkeligt forvandler dette indhold til salgsmateriale. Vildt ikke?

Der er vist ikke andet for end at komme igang med at implementere din Instagram-profil på din hjemmeside. Vi har i hvert fald svært ved at finde modargumenterne hertil.

Modtag nyheder direkte i din indbakke

10. august 2022

Hvorfor bør du kombinere Hubs i HubSpot?

Med HubSpot CRM får du en komplet pakkeløsning bestående af 5 Hubs til at styre alt fra marketing, salg og data til kundeservice. De 5 Hubs kan kombineres på kryds og tværs. Her får du et indblik i hvordan.

02. august 2022

Sælg digitale produkter med Shopify ved hjælp af online systemer

Når man starter en webshop og vil sælge online, tænker man ofte på at sælge fysiske produkter. Men hvorfor ikke sælge kurser, medlemskaber, udlejning og meget mere på en Shopify løsning?

29. juli 2022

MCB's deltagelse til Umbraco Codegarden 2022

I juni løb Codegarden 2022 af stablen, og det var igen med MCB's deltagelse. Årets arrangement var noget helt særligt, fordi hjem i bagagen havde vi ikke bare ny viden og spændende ideer men også en særlig titel.

Se alle blogindlæg