Shopify

Derfor bør du tilbyde kunder lokal afhentning i butikken

Flere af dine kunder bor tæt på din fysiske butik, men alligevel sender du pakker til dem. Og måske sendes nogle også retur, som giver dig omkostninger og endda skader miljøet. Hvorfor ikke udnytte fordelene ved lokal afhentning for dine nærliggende kunder med Shopify?

Lokal afhentning hjælper dig med at bygge bro mellem online og offline shopping, så du kan tilbyde en virkelig omnichannel shopping oplevelse - og give kunderne mulighed for at vælge deres foretrukne leveringsmetode.

Dette er en måde at øge salget og kundetilfredsheden på. Det kan være lettere for en detailbutik at implementere, men hvis du udvider til flere lokationer, er der også løsninger, du kan bruge til at tilbyde forskellige afhentningsmuligheder på forskellige lokationer.



 

 

Sådan kan afhentning se ud for din detailbutik:

    1. Kunden handler via dit websted, og under betalingsprocessen har de mulighed for at vælge afhentning i butikken.
    2. Kunden gennemfører betalingen online via din shop.
    3. Du modtager en meddelelse om deres ordre og kan prioritere at pakke den.
    4. Når du har bekræftet, at varen er på lager, sender du en meddelelse til kunden, der fortæller dem, at den er klar til afhentning. På dette tidspunkt fortæller du dem også, hvad de skal gøre, når de ankommer. For eksempel skal de kunne fremvise deres ordrenummer.
    5. Kunden kan komme i butikken for at hente deres ordre, hvis de foretrækker det.
    6. Kunden kører afsted og føler øjeblikkelig tilfredsstillelse, fordi de ikke behøvede at vente på leveringen. Du er færdig!

 

 

Hvordan opsætter du det i Shopify?

Der findes også flere apps som Local Delivery, som kan hjælpe dig med at løse problemet.

Her kan du blandt andet lave ubegrænset levering og afhentningsplaner. Og konfigurer forskellige leveringsområder og afhentningssteder. Hvis du har områder, som du kun er i stand til at servicere en mandag til onsdag fra kl. 9 til 11, kan kunder i disse områder kun vælge en leveringsdato i dette område. Du kan oprette leveringsområder ved hjælp af postnumre. Kunder uden for dit leveringsområde kan eksempelvis ikke vælge en leveringsdato/-tid.

 

 

 

De mange fordele ved lokal afhentning

Hurtigere og nemmere ordreopfyldelse
Ved at give flere valgmuligheder til ordrelevering kan kunderne nyde (næsten) øjeblikkelig tilfredsstillelse på samme måde, som de ville gøre, hvis de handlede i butikken. Og med afhentning ved butikken kan du imødekomme denne efterspørgsel, så kunderne hurtigere kan få deres produkter.

Bedre kundeoplevelser og tilfredshed
Ved at tilpasse sig ændringer i forbrugeradfærd og tilbyde flere leverings- og afhentningsmuligheder, kan du tilfredsstille flere kunder. Glade kunder er mere tilbøjelige til at vende tilbage igen og også fortælle deres venner og familie om din butik. Så i teorien kan lokal afhentning også føre til stor kundeloyalitet.

Afhentning ved kantstenen eliminerer chancen for, at produkter kan blive beskadiget
Dette er især vigtigt, fordi modtagelse af beskadigede varer er en stor afbrydelse for forbrugerne. Her kan du sikre, at dine kunder modtager varerne i god stand.

Garanteret levering
Vi ved alle, hvor frustrerende det er, når du venter i spænding på en pakke, og så går du enten glip af leveringen, eller den er forsinket. Med afhentning ved butikken kan dette elimineres. Kunder kan afhente deres ordre på et tidspunkt, der fungerer bedst for dem, uden at skulle vente hjemme, så de ikke går glip af en levering.

Ingen leveringsomkostninger
Når det kommer til leveringsomkostninger, er afhentning ved butikken fordelagtig for både dig og dine kunder. Der er ingen leveringsomkostninger for køberen, og du kan også spare på emballeringsomkostningerne. Derudover vil du være sikker på, at kunden er glad, inden de tager afsted, hvilket kan reducere chancerne for at håndtere returfragt gebyrer.

Det er bedre for miljøet
Den ekstra bonus ved at tilbyde afhentningstjenester ved butikken eller kantsten er, at denne ordreopfyldelse er miljøvenlig - det reducerer CO2-forbruget, som er forårsaget af levering og forsendelser.

Det opfordrer kunderne til at shoppe lokalt, så du kan blive i forretningen
Flere mennesker indser værdien af ​​at shoppe lokalt. Faktisk viser forskning, at 65 % af forbrugerne støtter små virksomheder. Deres hovedårsager til at købe lokalt er at styrke den lokale økonomi (57 %), hjælpe med at støtte lokal jobskabelse (41 %) og investere i deres lokalsamfund (35%).

Chance for mersalg
Endnu en bonus ved afhentning af varer i den fysiske butik er, at du får kunderne inden for, som oplever og inspireres af butikkens univers. Måske falder kundernes opmærksomhed over flere af dine produkter, som de ikke fandt på hjemmesiden. Og sidst men ikke mindst giver det dig en unik mulighed for at skabe en god dialog med kunden, som du ikke kan på samme både med online shopping og traditionelle leveringsmetoder.

Modtag nyheder direkte i din indbakke

10. august 2022

Hvorfor bør du kombinere Hubs i HubSpot?

Med HubSpot CRM får du en komplet pakkeløsning bestående af 5 Hubs til at styre alt fra marketing, salg og data til kundeservice. De 5 Hubs kan kombineres på kryds og tværs. Her får du et indblik i hvordan.

02. august 2022

Sælg digitale produkter med Shopify ved hjælp af online systemer

Når man starter en webshop og vil sælge online, tænker man ofte på at sælge fysiske produkter. Men hvorfor ikke sælge kurser, medlemskaber, udlejning og meget mere på en Shopify løsning?

29. juli 2022

MCB's deltagelse til Umbraco Codegarden 2022

I juni løb Codegarden 2022 af stablen, og det var igen med MCB's deltagelse. Årets arrangement var noget helt særligt, fordi hjem i bagagen havde vi ikke bare ny viden og spændende ideer men også en særlig titel.

Se alle blogindlæg