HubSpot har netop annonceret opdateringen, 'AI Content Assistant', som er drevet af ChatGPT (OpenAI's GPT-3 model). Denne nye funktion vil revolutionere måden, virksomheder opretter indhold og strømliner deres daglige arbejdsgange på.
Med den nye funktion er det gjort væsentligt nemmere at generere ideer samt oprette og dele indhold.
Og for dig, der arbejder i HubSpot, kan det betyde meget tid sparet og dermed en øget effektivitet i dine arbejdsgange - noget, der for alvor stemmer overens med HubSpot's vision om at automatisere så mange strategier som muligt.
Og samtidig får du mere tid til at fokusere på at forme dine tanker og din kreativitet i det endelige indhold.
Hvad er AI Content Assistant?
For tiden går der sjældent én dag, hvor vi ikke hører om ChatGPT. Og derfor har HubSpot selvfølgelig valgt at følge trop med introduktionen af deres AI Content Assistant. Denne gør det muligt for dig - ganske nemt, at gøre brug af den underliggende teknologi, som ChatGPT baserer sig på.
At skabe højkvalitetsindhold kan være en tids- og ressourcekrævende proces, og ikke alle er dygtige skribenter. Alligevel ved vi, at godt indhold er nøglen, når du vil skabe besøg og konverteringer.
Og derfor kan du og din virksomhed nu generere ideer, oversigter, skitser, afsnit og endda salgsmails med nogle få og enkle kommandoer. Funktionen kan således bruges til både blog, landingssider, websider, marketing e-mails, salgs e-mails og Knowledgebase. Derfor er den det perfekte værktøj til virksomheder, som ønsker at forbedre indholdsskabelsesprocessen, og som samtidig vil spare den tid og de ressourcer, der normalt bliver brugt herpå.
Se en introduktion til AI Content Assistant herunder:
Hvad kan AI Content Assistant?
AI Content Assistant kan bidrage med mange ting.
To af de mest bemærkelsesværdige funktioner er dog Slash-kommandoer og highlight-kommandoer.
Slash-kommando
Når du gør brug af enten blog-, website eller landing pages-editorer i HubSpot er det muligt at indtaste det, som der kaldes for en Slash-kommando, som netop gør det muligt at generere tekst ved hjælp af AI Content Assistant.
De tilgængelige muligheder for blog-editoren inkluderer det at generere ideer, oversigter, afsnit og konklusioner, mens mulighederne for websites inkluderer at generere sidetitler, underafsnit og afsnit.
Highlight-kommando
Highlight-kommandoer er tilgængelige i blog-, website, landing pages, marketing e-mails og Knowledgebase-editoren.
Med denne markeres eksisterende tekst, hvorefter der vises en lille knap i slutningen af markeringen, som ved et klik gør det muligt for dig at redigere i netop dette valgte område. Med Content Assistanten kan du gøre brug af redigeringsmuligheder såsom omskrivning, udvidelse, opsummering og / eller ændring af tekstens tone.
Ud over ovenstående to funktioner inkluderer AI Content Assistant også et genereringsværktøj til salgs e-mails, som lader dig generere introduktions-e-mails og opfølgnings-e-mails ved blot at besvare nogle centrale spørgsmål om den e-mail, du vil sende og den type kunde, e-mailen retter sig mod. Du kan også føje ekstra kontekst om e-mailen til og indstille tonen for e-mailen.
Muligheden vil være tilgængelig i HubSpot Sales Chrome-udvidelsen til Gmail.
Vores erfaring med AI Content Assistant
Som Platinum HubSpot Partner har vi hos MCB i et par uger haft en unik mulighed for at teste HubSpot's nye AI Content Assistant. Og resultaterne er allerede imponerende!
Vil du også have adgang til funktionen, kan du tilmelde dig ventelisten her.
Vi har fundet, at værktøjet kan hjælpe med at generere ideer, oversigter og afsnit på rekordtid, hvilket har gjort vores arbejdsprocesser langt mere effektive. Tidsbesparelsen er således enorm, når vi automatiserer de kedelige dele af skrivningen og giver os selv mere tid til at fokusere på at forme vores egne tanker og kreativitet i det content, vi gør brug af. Det har desuden betydet, at vi kan producere mere indhold på kortere tid, hvorfor vi pludselig kan opleve at være foran på opgaver og have mere tid til fordybelse.
Vi tror derfor, at AI Content Assistant vil revolutionere, den måde virksomheder opretter content på i HubSpot, og vi er forventningsfulde ift., hvordan funktionen vil påvirke vores og jeres arbejdsproces i fremtiden.
Du bør også kende til ChatSpot
Ai Content Assistant kommer dog ikke alene.
HubSpot har også lanceret ChatSpot, der lige som AI Content Assistant er designet til at hjælpe virksomheder med at udnytte kraften i AI og strømline daglige arbejdsgange.
ChatSpot er derfor en anden spændende ny funktion, du kan bruge, når du vil maksimere din produktivitet.
ChatSpot er en samtalebaseret CRM-bot, som Sales -, Marketing - og Service Hub Professional kan tilslutte deres HubSpot for på den måde at opnå alt det, de allerede gør i HubSpot, endnu hurtigere - og måske endda også bedre.
Det foregår via AI-drevne chat-baserede kommandoer. Du kan fx bede ChatSpot om at sende opfølgende e-mails, trække rapporter, oprette nye segmenter og meget mere. Og derfor er der her tale om en værdifuld tilføjelse hos enhver virksomhed, der ønsker at strømline arbejdsgange og maksimere produktivitet.
HubSpots nye AI-værktøjer, AI Content Assistant og ChatSpot, er således revolutionerende for HubSpot-brugere.
AI Content assistant er et kraftfuldt værktøj til dig, der vil forbedre indholdsskabelsesprocessen, mens ChatSpot er til salgs-, marketing- og serviceprofessionelle, der ønsker at maksimere produktiviteten.
Og sammenlagt er de to funktioner vejen til øget vækst.