Umbraco

Umbraco Cloud eller Umbraco Uno?

Med Umbraco kommer du både hurtigt, let og billigt i gang med at etablere dig på det online marked.

Time-to-market og forandringsparathed er altafgørende i det meget konkurrenceprægede marked, og netop derfor kan Umbraco være den ideelle, digitale platform, når du vil have et effektivt system til håndtering af visning af digitalt indhold.

Og det er lige meget, hvad for en branche, du er beskæftiget inden for. Umbraco bruges nemlig allerede både inden for B2B og B2C samt webshop og website af forskellige virksomheder i alle størrelser.

Og netop derfor er Umbraco er et af Danmarks mest populære Open Source CMS-systemer. Her er nemlig tale om en brugervenlig platform, der er nem at bruge, simpel at tilpasse og robust nok til at indeholde ekstra features og funktioner.

 

Hvorfor skal jeg vælge Umbraco CMS?

Umbraco er en Open Source platform. Det betyder, at CMS systemet som noget helt centralt er stærkt støttet af et aktivt netværk af udviklere over hele verden samt en kommerciel organisation, der yder professionel support. Med det sagt er det en platform, der konstant er i udvikling og uden dyre licenser.

Netværket bidrager med udvidelser, og det gør platformen mere fleksibel og let at tilpasse efter specielle og unikke behov. Det er derfor din sikkerhed for at få et personligt udtryk, der passer på lige præcis DIN forretning uanset om du starter op fra bunden eller allerede er godt etableret på et Umbraco websted.

Umbraco er dog mere end det. Derfor kan du vælge at bruge enten Umbraco Cloud eller Umbraco Uno.

 

Hvad er Umbraco Cloud?

Umbraco Cloud er din mulighed for at samle driften af dit CMS i Skyen, idet alle dine Umbraco-installationer bliver placeret i én ekstern serverpark hos Microsoft Azure. Det betyder, at du slipper for bekymringer med opsætning af server, performance, pladsforbrug, sikkerhedsopdateringer, opgraderinger osv.

Det eneste, du skal gøre, er at sikre, at din tekniske platform er i topform.

På den måde er Umbraco Cloud din vej mod et sikkert workflow - og samtidig får du frigivet en enorm mængde tid, så du i stedet kan koncentrere dig om din forretning, da du ikke skal tænke på webhoteller eller servere hos hostingudbydere, når du skal opgradere dit Umbraco CMS, operativsystemer eller server hardware og sørge for backup samt sikkerhed - alt bliver klaret af Umbraco Cloud.

Derudover er det også besparende for dig.

Det skyldes, at dine udviklere kan fokusere på udvikling af nye features i stedet for vedligehold. De kan arbejde med baselines - altså en skabelon for dine kodebase, der kan genbruges på tværs af sites, og derfor bliver din indholdsredaktør også mere effektiv.

Og det giver et testflow, som kan beskrives i 3 trin:

  1. I det lokale miljø arbejder udviklerne med features, som ved afslutning skubbes til en fælles kodebase
  2. Her godkendes den nye udvikling af bl.a. testere, product owner, og hvad du ellers har i din organisation, og så skubbes de videre til stagging
  3. På stagging-niveauet arbejdes der med indholdet, og der røres derfor ikke ved udviklingen

Der er derfor tale om en gnidningsfri proces, hvor det er muligt at udvikle nye funktioner, mens der arbejdes på nyt indhold. Og der kan løbende testes, uden at live-miljøet bliver påvirket.

Og det har især 3 fordele:

  1. Et hurtigt miljø
  2. En stabil opbevaring af data
  3. Og skalérbarhed, når der er behov for det

Med Umbraco Cloud får du også SSL, nem bruger- og domæneadministration og powertools, så du kan administrere dit site via PowerShell.

 

Hvad er Umbraco Uno?

Umbraco Uno er en no-code platform. Og her er altså tale om et sted, hvor det især er de kreative tanker, der får frit løb.

Umbraco Uno er ligesom Umbraco Cloud en Cloud-tjeneste, hvorfor alt dit indhold altid vil være gemt i Skyen via Microsoft Azure. Og så er det en integreret del af Umbraco Cloud. Det giver dig en ekstra række af muligheder for at oprette projekter. Bl.a. får du præ-udfyldt indhold i form af et eksempel-website med widgets, en CMS Saas-tilgang er standard og brugerdefineret kode samt back end-indstillinger er deaktiverede.

Umbraco Uno er desuden oprettet med kreative bureauer i tankerne, som måske ikke nødvendigvis har udviklere ansat internt i organisationen, og derfor har behov for en service, der ikke kræver en brugerdefineret kode for at nå frem til et både flot og funktionelt website.

Derfor er Umbraco Uno det perfekte valg til redaktører, designere og marketingfolk, som ikke nødvendigvis har erfaring med programmeringssproget, C#. En grundlæggende HTML-forståelse er dog nyttig.

Der er ingen stejl læringskurve og ingen kode. Kun din kreativitet.

Du vælger bare de widgets, der skaber den flade, som er unik og beskrivende for din forretning, du vælger billeder, et logo, farver, skrifttyper, skriver gode tekster, og så har du alle de ingredienser, der er behov for til at fremvise det, du står for. 

Og alt bliver selvfølgelig opdateret - helt automatisk, så dit Umbraco site altid har de nyeste sikkerheds- og fejlrettelser. Umbraco Uno er nemlig et ægte SaaS-produkt med stor fokus på service. Derfor behøver du aldrig udføre manuelle opdateringer.

Umbraco Uno er derfor også bygget med funktioner, der støtter dine SEO-behov, så du altid fremstår bedst muligt - uanset hvor dine brugere finder dig.

 

Hvad koster Umbraco Cloud og Umbraco Uno?

Du har mulighed for at teste både Umbraco Cloud og Umbraco Uno. Med en 14 dages gratis prøveperiode har du rig mulighed for at komme i berøring med de mange forskellige funktioner og features og dermed afgøre, om Umbraco Cloud eller Umbraco Uno er det rette valg for dig.

Som med alle andre programmer er prisen meget afhængig af, hvad du har behov for. Du har mulighed for at gøre brug af 4 forskellige prissætninger med hver deres funktioner, features og fordele.

Prisen starter på $39 pr. måned for både Umbraco Cloud og Umbraco Uno.

 

Har du set vores Umbraco Academy?

Her kan du læse og lære meget mere om Umbraco.

Gå til Umbraco Academy

Annemette Rosenkilde Lucas

Modtag nyheder direkte i din indbakke

01. december 2021

Inbound Marketing vs. Outbound Marketing: Den ultimative guide

Tænk hvis du kunne spare 62% i dit marketingbudget på hvert nyt lead, du bringer ind i din virksomhed? Og hvad så, hvis du brugte et system, der automatisk fører kvalificerede kundeemner til din salgsafdeling?

16. november 2021

Planlæg dine kampagner, events, rabatter, tema-ændringer med Launchpad

Du arbejder mere end nogensinde før, og det er den travleste tid på året. Flere produkter skal lanceres, events skal planlægges, og salget skal styres. Shopify Launchpad er din redning.

12. november 2021

Shopify Plus håndterer alle dine forhandlere fra en enkelt platform

Der er findes over 100 forskellige B2B apps, som efter bedste evne kan kontrollere dine mange forskellige forhandlere, men ingen har den fulde pakke. Indtil nu.

Se alle blogindlæg