HubSpot
5 minutters læsning

4 fordele ved HubSpot

Annemette Rosenkilde Lucas

Marketing Manager

Annemettes specialeområde er inbound marketing. Med flere års erfaring først som E-mail Marketing Specialist, senere Marketing Automation Specialist og nu certificeret HubSpot specialist, er hun i dag ansvarlig for MCB's interne marketing.

HubSpot er en verden for sig - og den verden er fuld af muligheder. Her er der nemlig ikke bare tale om en platform, der er fænomenal til e-mail marketing, eller som gør det overskueligt at holde overblik over kunder. HubSpot er så meget mere end det!

Hubspot er en vækstmotor. Systemet dækker over alle de dimensioner, som en virksomhed kan få behov for i det daglige lige fra leadgenerering og kundepleje til automatisering af komplicerede salgsprocceser og markedsføring. Og så er det også et af de mest brugervenlige systemer til opbygning af hjemmesider og blogindlæg.

Platformen er opdelt i 5 såkaldte 'Hubs':

  • Marketing hub
    Bruges til at øge trafik og konvertering
  • Sales hub
    Giver mulighed for dyb indsigt i forbrugerne
  • Service hub
    Gør det muligt at forbedre kundeoplevelsen
  • CMS hub
    Giver et nemt og intuitivt CMS direkte
  • Operations hub
    Synkroniserer data og automatiserer forretningsprocesser

Hver for sig er de 5 Hubs stærke og givende for næsten enhver forretning - men sammen sikrer de dig det ultimative set up. Kombinér også gerne de forskellige Hubs på kryds og tværs for på den måde at få den opsætning, der stemmer bedst overens med dine visioner og mål. 

Nedenfor har vi opstillet 4 fordele, der er gennemgående for alle Hubs.

 

1. Den intuitive og rene brugerflade

Når du agerer online, er der intet, der er vigtigere end en brugervenlig oplevelse. Og kan du give den til dine besøgende og kunder og samtidig selv opleve friheden ved at håndtere dit system uden behov for hjælp fra blandt andet udviklere, så er lykken gjort.

Heldigvis er brugerfladen hos HubSpot nem at have med at gøre. Når først du lærer de mange funktioner at kende og oplever, hvordan de styrker hinanden indbyrdes, vil du få åbnet for et enormt datalag, der lader dig styrke alle dine indsatser hele vejen rundt på alle Hubs. 

Det betyder, at uanset hvad dine tanker med HubSpot er, så kan du intuitivt komme i mål. Om du vil udsende nyhedsbreve, oprette blogindlæg, forbedre kunderejsen, få et overblik over salgsprocesser, designe en ny hjemmeside eller andet, så kan du klare det på egen hånd.

For at komme godt fra start kan du benytte dig af det brede udvalg af ressourcer, som du finder online hos HubSpot. Her kan du tage kurser, læse case studies og orientere dig i guides. Derfor har du et solidt grundlag for at opdage og udnytte de mange funktioner.

Som en bonus kan HubSpot også hjælpe dig med at blive certificeret bruger. HubSpot har nemlig deres meget anerkendte HubSpot Academy. Her kan du lære, hvordan du opsætter CMS, automations og workflows, samt hvordan hele inbound motoren virker. Det hele foregår gennem lektioner, som afsluttes med eksaminer.

Og har du behov for oplæring eller et godt råd, så står vi selvfølgelig klar til at hjælpe.

 

2. Integrer med dit favorit-tool

Selvom HubSpot rummer stort set alle de funktioner og features, du måtte drømme om, så bruger du sikkert allerede en lang række andre tools og programmer til at drive din forretning. Disse kan det være svært at se bort fra eller helt flytte over i HubSpot uden en større omvæltning internt, og derfor kan du opnå en tryghed ved blot at integrere din HubSpot med dine nuværende systemer.

Derfor kan du beholde det, du kender, det der virker og det, som du føler dig erfaren i samtidig med, at du bruger HubSpot. Det set up kan du uden problematik blive i, eller du kan med tiden skifte mere over til HubSpot - det er helt op til dig og din mavefornemmelse.

Det betyder, at du kan blive i dine kendte systemer og dermed bare supplere med HubSpots funktioner. Måske er det også på den måde, at du får skabt det stærkeste set up for lige præcis din forretning?

Online finder du en lang række forskellige guides, der giver dig en grundig indføring i de mange integrationer. 

Blandt integrationerne finder du blandt andet:

  • Zapier
  • Facebook Ads
  • Zoom
  • ActiveCampaign
  • Google Search Console
  • Stripe
  • Outlook
  • Gmail
  • ... og mange flere som gør det nemt at arbejde på tværs af diverse platforme.

Og i og med at HubSpots popularitet stiger, kommer der også hele tiden nye integrationer til.

HubSpot har desuden gjort det muligt for udviklere uden for HubSpot at udvikle og designe egne apps, hvis der opleves en mangel ift. en integration eller feature. API'et er tilgængeligt for alle.

 

3. Bearbejd leads, kontakter og deals strategisk med udgangspunkt i data

Med HubSpot får du adgang til vigtig data på både nuværende og kommende kunder. Og for dig er det værdifuld viden, der giver en indsigt til at skabe den mest holdbare og realistiske strategi for dine online indsatser.

Du kan holde øje med, hvordan leads reagerer på din hjemmeside, så du kan justere på dem, føje til og ændre, indtil du når frem til det resultat, der giver dig de bedste konverteringer. Det kan du gøre ved at holde øje med det store datalag bl.a. gennem rapporter, du selv kan udforme og lægge i diverse dashboars, du kan opsætte splittests, og du kan dykke ned i hvert enkelt indsats og se alt fra kliks til konverteringer.

Værktøjerne gør det ganske enkelt nemmere for dig at måle og holde øje med bl.a. din ROI, hvordan salget skrider frem i de forskellige afdelinger, og hvilke sider der performer bedst - og vigtigst af alt, hvorfor!

Du kan gøre brug af foruddefineret rapporter fra 'Report Library'. Dem kan du tilrette i, føje til og slette i, indtil de opfylder dine behov. Og du kan opbygge Custom Reports fra bunden med udgangspunkt i de objekter, der kan give dig den største indsigt. Det kan du gøre med et overskueligt byggeflow, via funnels, hvor du har mulighed for at vise fremskridt gennem kontakt og aftalestadier, som du selv definerer og ikke mindst gennem attribution, der viser interaktioner, der fører til konverteringer og omsætning.

Du har derfor de ideelle muligheder for at lave fx et stærkt lead scoring set up, hvor du ved, hvornår du skal reagere og række ud og samtidig også, hvad din approach til den enkelte skal være. I dag nytter det nemlig ikke noget at skyde med spredehagl, du skal være konkret, kort og specifik i dine fremgangsmåder.

Og bare rolig - det hele kan automatiseres. Derfor kan du spare tid samtidig med, at du udnytter langt flere ressourcer. Det er en god kombi!

Productivity by Rep

 

4. Frontløberen af Inbound Marketing

Du har sikkert hørt om det før, Inbound Marketing.

Her er der nemlig tale om en disciplin inden for online marketing, der ikke blot er let at gå til og forholdsvis gratis at beskæftige sig med i forhold til fx annoncering - det er også den metode, der kan sikre dig flest værdifulde konverteringer.

Og heldigvis kan de fleste marketing-programmer håndtere dette. Dog er der kun 2 programmer, vi mener, der er værd at kigge på, når du vil på en inbound marketing-rejse - og det er HubSpot eller Salesforce. HubSpot opfandt faktisk termen, Inbound, og derfor gennemsyrer tankerne alle HubSpots værktøjer og initiativer. 

Mulighederne for at brillere med Inbound Marketing er derfor enorme med HubSpot!

Ganske enkelt handler inbound marketing om at trække folk til dit brand. Det betyder, at du skal skabe og dele værdifuldt indhold i håb om, at potentielle kunder finder dig og lærer mere om din virksomhed. Dit inbound marketing-fokus er derfor at give dine kunder lyst til at lære mere om dit brand og opsøge din virksomhed. Og til det kan du gøre brug af en lang række forskellige værktøjer, som allerde er indlejret i HubSpot. 

Inbound marketing består af en 3-benet rejse for den potentielle kunde:

  • Attract
  • Engage
  • Delight

Den gode oplevelse og måden, man arbejder med den på, er ikke anderledes, end den har været de sidste 10-15 år. Det handler om at give den potentielle kunde mere, end han/hun forventer fx ved at dele ud af viden.

Og én ting kan garanteres - møderne skal nok komme, hvis målgruppen, strategien og din viden bliver givet ud. Derfor er det vigtigt at få skrevet og udgivet en masse godt indhold. Det kan laves som blogs, landingssider, et specielt tilbud eller via sociale medier herunder LinkedIn, Facebook mm.

 

Vil du vide mere om HubSpot og Inbound Marketing?

MCB er HubSpot Platinum Partner. Og med et hold af stærke HubSpot-specialister i både opsætning, integrationer og automations er vi klar til at hjælpe dig. Så vil du vide mere om HubSpot og Inbound Marketing, så tøv ikke med at kontakte os.

 

Kontakt os nu