Shopify
6 minutters læsning

Shopify POS - Kassesystemet der giver den bedste Omnichannel-oplevelse

Mads Høegh Kongensgaard

Shopify Tech Lead

Mads har flere års erfaring med Shopify, og han hjælper hver dag vores kunder med at tage platformens mange fordele i brug - både til B2C og B2B.

Velkommen til en verden af moderne detailhandel, hvor teknologi og fysiske kundeoplevelser på en unik måde forenes gennem det avancerede Shopify POS-kassesystem.
Det sætter nye standarder for, hvordan vi skal drive forretning, og hvordan vi forbedrer Omnichannel-oplevelsen for både kunder og dig som forretningsdrivende.

Shopify POS


Omnichannel handler om at skabe forbindelse mellem de forskellige kanaler, du som virksomhed benytter dig af - både de online og de offline. Det er derfor også en tilgang, der fordrer en strategi, hvor du kan være alle steder på én gang, hvorfor det er nødvendigt med aktiviteter, der går på tværs af dine salgs- og kommunikationskanaler.

Og det er lige netop det Shopify POS kan bidrage med.

Shopify POS er en integreret salgs- og kassesystemløsning udviklet af Shopify. Den er designet til at hjælpe dig med at effektivisere og forbedre dine salgsprocesser ved at kombinere det traditionelle butikssalg med din online handel.

Med Shopify POS kan du derfor nemt håndtere salg, lagerstyring og kundeservice i en centraliseret platform, hvorfor løsningen gør det muligt at sælge produkter ikke kun i fysiske butikker, men også på messer, markeder og i pop-up-butikker.

Løsningen er selvfølgelig også integreret med din Shopify Shop, hvilket giver mulighed for en strømlinet overgang mellem offline og online salgskanaler. Derfor er Shopify POS den ideelle mulighed for dig, når du vil have et kassesystem, der giver dig de absolut bedste betingelser for at lægge en omnichannel-strategi.

Shopify POS er en app, der synkroniserer data i realtid, så du kan spore og administrere både ordrer og lager på tværs af dine salgskanaler fra ét samlet overblik. Det betyder, at du med Shopify POS altid har din butik lige ved hånden. Uanset om du skal bruge et kassesystem i din fysiske butik, pop-up shop eller til events.

Læs mere om Shopify POS her.

 

 

Hvorfor er det vigtigt med en Omnichannel-strategi?

Der er flere grunde til, at du bør igangsætte en Omnichannel-strategi i din virksomhed.

Ikke mindst den måske den mest nærliggende grund ift. en reduktion af tabt salg. Et omnichannel-kassesystem som fx Shopify POS kan minimere risikoen for manglende lagerbeholdning og forkerte oplysninger om produkttilgængelighed i din fysiske såvel som online butik. Og det betyder, at dine kunder har lettere ved at finde de ønskede varer, hvorfor de ikke behøves at søge dem andetsteds.

Men vigtigst er det, at du i langt højere bliver i stand til at tilgodese dine kunder ved at tilbyde dem flere muligheder end nogensinde før. Hvis du lader dem handle både fysisk og online - og måske endda også via mobile apps, kan du imødekomme de forskellige kundepræferencer og samtidig sikre, at dine produkter og ydelser er tilgængelige der, hvor dine kunder er.

Det øger også bekvemmeligheden, når du er tilgængelig på alle tider af døgnet.

Med en omnichannel-tilgang får du desuden en helstøbt forståelse af dine kunders adfærd. Du kan bruge data fra de forskellige involverede kanaler og analysere dem, så du kan bruge dem målrettet fremover. Det kan fx være i dine markedsføringskampagner.

Når dine kunder oplever en strømlinet og sammenhængende shoppingoplevelse på tværs af alle dine kanaler, styrkes deres forhold til dig og dit brand. Det kan føre til en øget loyalitet, gentagne køb og positiv omtale af din virksomhed til andre potentielle kunder.
Det betyder, at du øger din konkurrencefordel - ikke blot fordi der kan handles, når og hvor dine kunder lyster, men også fordi du opbygger en stærk loyalitet.

Og netop inden for e-commerce er det afgørende at være på forkant med sådanne tendenser og teknologiske fremskridt, når du vil blive ved med at tilgodese dine kunders forventninger.

 

 

Hvad kan Shopify POS gøre for dig?

Shopify POS kan gøre alt det svære nemt for dig. Du bliver i stand til at drive din forretning fra én enkelt platform med de værktøjer, du behøver. Funktionerne spænder bredt lige fra administration af salg og medarbejdere til betalinger.

Nogle af de væsentligste funktioner omfatter:

  • Salgshåndtering: Effektiv håndtering af salgsprocessen, herunder tilføjelse af produkter til kurven, anvendelse af rabatter og håndtering af betalinger.

  • Lagerstyring: Overvågning og styring af lagerbeholdning, uanset om produkterne sælges i butikken eller online. Lagerantallet opdateres automatisk, når en ordre klargøres.

  • Betalingsintegrationer: Understøttelse af forskellige betalingsmetoder, herunder kreditkort, kontanter, mobile betalinger og andre populære betalingsgateways.

  • Afgifter: Alle afgifter beregnes automatisk ud fra lokationen på din butik. Du har mulighed for at deaktiverer disse afgifter eller selv angive passende summer for specifikke ordrer eller produkter.

  • Kundehåndtering: Mulighed for at oprette kundeprofiler, spore købshistorik og give personaliseret service.

  • Medarbejderadministration: Giv dine medarbejdere de nødvendige tilladelser for på den måde at kontrollere, hvad de hver især har adgang til. Giv dem fx også hver deres pinkode, de kan bruge, når de skal logge ind i POS-systemet.

  • Rapporter og analyser: Generering af detaljerede rapporter og analyser af salg, lagerbeholdning og kundeforbrug for at hjælpe med at træffe informerede beslutninger.

  • Tilpassede kvitteringer: Send dine kunder tilpassede kvitteringer via e-mail eller SMS. Og opbyg på den måde også en liste over dine kunder, så du senere kan fortsætte interaktionen.

  • Returneringer: Når en ordre returneres - hvad end den er købt fysisk eller online, vil din lagerbeholdning automatisk blive opdateret.

  • Tilpasset dock: Sørg for at hver betalingsproces glider strømlinet med en tilpasset dock. Den kan baseres på en lang række forskellige handlinger, og derfor kan den tilgodese dine medarbejdere.

Der findes desuden en lang række PRO-funktioner. Disse kan du få adgang til med et POS Pro abonnement.

Som nogle af POS Pro funktionerne kan nævnes:

  • Lokal afhentning: Du har mulighed for både at administrere og klargøre ordrer, der har markeret ønske om lokal afhentning direkte fra dit POS-system.

  • Køb i butikken, send til kunden: Sælg dine varer i en fysisk butik og send dem direkte til kunden fra de steder, hvor varen er på lager.

  • Rapporter om lav lagerbeholdning: Få en advarsel når din lagerbeholdning er lav. Advarslerne vil være baseret på omsætningshastighed og leveringstid.

  • Forslag til udsalgsvarer: Få vist hvilke produkter der ikke sælger så godt, så du kan frigøre likviditet og lagerplads.

  • Lageranalyse: Find ud af hvilke produkter der er værd at genbestille, og hvilke der bare fylder baseret på klassificeringssystemet for lagereffektivitet.

  • Ubegrænset antal POS-medarbejdere: Tilføj og administrer medarbejdere der har POS-adgang, men ikke administratoradgang.

  • Tilpassede papirkvitteringer: Tilpas papirkvitteringer med dit website, brand, farver, åbningstider, kampagner eller politikker.

Der er mange, mange flere effektive og smarte funktioner i Shopify POS.
Du kan finde en samlet liste over dem alle her

Shopify POS er velegnet til både små og mellemstore virksomheder og giver mulighed for at udvide tilstedeværelsen på tværs af forskellige salgskanaler.

 

 

Det er salg, som det bør være

Med Shopify POS er alt gjort let for dig.

Ikke nok med at du hurtigt og let kan komme i gang med at skabe sammenhæng mellem alle dine salgskanaler - online som offline, så bliver alt din administration også samlet ét sted. Du vil således kunne tilgå alt din data på tværs af alle dine lokationer og udlede den viden, du behøver for at få det nødvendige overblik over hele din forretning.

Derudover tilbyder Shopify også den hardware og software, du skal bruge for at benytte dig af Shopify POS - hardwaren og softwaren er selvfølgelig forbundet på forhånd, og derfor slipper du for et stort arbejde med opsætning.
Hardwaren består af både terminaler og kortlæsere - alle designet til at passe ind i den moderne forretnings setup.

Shopify POS


Det er pålidelige produkter, der er lavet til at skabe problemfrit salg i både butik, online og ved diverse events, som du måtte deltage i. Det betyder, at du bliver i stand til at lukke eventuelle salg og tage imod hurtige betalinger med en brugervenlig software, som du har lige ved hånden.
Forestil dig et kassesystem til din webshop og fysiske butik, som er intelligent og lige i lommen.

Alt det betyder mindre arbejde for dig. Du kan således spare din tid og øge effektiviteten i din virksomhed, fordi du samler alt data for ordrer, kunder og lagerbeholdning ét sted. Alt er opdateret, i realtid og synkroniseres med alle salg på alle lokationer.

Det er altså kassesystemet, der ikke bare passer, men også passer på din forretning.

Men det er ikke det hele.

Lige nu giver MCB dig en unik mulighed for at få en live demo af, hvordan Shopify POS virker.
Det kan være svært at forestille sig, hvordan Shopify POS kan hjælpe dig. Og det er ligeså svært at kaste sig ud i et nyt projekt og en investering, du ikke kender.
Af den årsag har vi en Shopify POS-station stående som demo på kontoret i Holstebro. Det giver dig en helt særlig mulighed for at prøve Shopify POS, mærke hvordan det er at bruge og lære systemet bedre at kende, inden du kaster dig ud i salget via Shopify POS.

Sammen med dig gennemgår vi de mange fordele ved Shopify POS, og du kan få be- eller afkræftet, om Shopify POS er noget for dig.

Book en demo allerede i dag i bunden på denne side.


 

Kontakt os nu

 

 

Sådan får du succes med Shopify POS

Shopify POS kan altså være din vej til succes. Dog kan hverken hardwaren eller softwaren stå alene, når du ønsker en effektiv Omnichannel-tilgang. Det er også vigtigt, at du kontinuerligt justerer til, således du bliver ved med at forbedre dig og dine butikker.

Du bør for det første altid sørge for, at dit produktkatalog og din lagerbeholdning er præcist opdateret på tværs af alle dine slagskanaler. På den måde hjælper du med at undgå potentielle lagerproblemer og dermed skuffede kunder, når de pludselig oplever, at et ønsket produkt er udsolgt.

Det er helt sikkert noget, du i forvejen gør, når du driver en ambitiøs forretning, men vil du tilgodese den strømlinede omnichannel-shoppingoplevelse, er det blot endnu vigtigere, at du er knivskarp på dine produkters tilgængelighed og dermed din lagerbeholdning.

Med Shopify POS får du leveret alt den data og statistik, som du behøver - på et sølvfad og letfordøjeligt. Og det bør du udnytte! Du kan med fordel bruge de mange rapporter til at forbedre dine strategier og tiltag. Men brug dem også til at blive klogere på dine kunder. Tag et kig på deres adfærd, deres præferencer og deres mønstre. Så kan du bl.a. sende dem målrettede tilbud på det rigtige tidspunkt, du kan forbedre deres oplevelse med din butik, og du kan rette til i tide, når du opdager noget, der ikke fungerer.

Som en mere praktisk opgave er det også vigtigt, at du træner og oplærer dine ansatte i brugen af Shopify POS. Hvis systemet skal fungere efter hensigten, skal dine medarbejdere formå at tilgå de mange funktioner, og dine kunder skal opleve kompetente folk, der hurtigt og nemt kan give dem den service, de behøver.

Det er også sådan, du kan sikre, at alle funktioner og muligheder udnyttes optimalt.

Endelig er det også værd at huske, at din kundeservice er en afgørende del af en omnichannel-oplevelse. Derfor bør den også være en integreret del af din omnichannel-strategi. Når du giver en rigtig god kundeservice, styrker du ikke blot dine kunders relation til din forretning, du skaber også en høj loyalitet blandt køberne - og det er guld værd!
Sørg derfor for at arbejde sammen med dit kundeserviceteam for at optimere på processerne.

 

 

Kontakt os nu