Kunderne på din webshop kan være meget forskellige og med ligeså forskellige behov for leveringen. Dette kan du håndtere nemt og effektiv ved at bruge Shipmondo eller Webshipper.
Kunderne på din webshop kan være meget forskellige og med ligeså forskellige behov for leveringen. Dette kan du håndtere nemt og effektiv ved at bruge Shipmondo eller Webshipper.
Du har opsat en standard leveringsmulighed gældende for alle dine kunder. Det koster 35 kroner til den nærmeste pakkeshop og 45 kroner for direkte levering. Kunderne ved ikke, hvor de får leveret deres pakke, når de vælger en pakkeshop, men modtager blot en SMS/mail hvornår deres pakke er klar til afhentning. Her kan de også være i tvivl om, hvilken fragtudbyder der leverer pakken. Det kan både være GLS, PostNord, DAO, UPS, Bring og mange flere, hvor nogle kunder foretrækker den ene fremfor den anden.
Kunderne kan i sidste ende lade være med at ligge en ordre hos dig, fordi der ikke er gennemsigtighed om, hvordan de helt præcis får leveret deres pakker. Og det ønsker vi vel ikke?
Til en start skal du måske printe en følgeseddel ud manuelt for alle ordrene, som er lagt på din webshop. Derefter skal du muligvis til at kopiere alle kundens informationer over i GLS, PostNord eller DAO’s systemer for at kunne generere en label. Det vil være meget tidskrævende for dig og chancen for fejlinformationer er meget høj.
Når du har genereret en label, skal du derefter tilbage i din shop for at trække pengene for kundens ordre. Igen en manuel proces, som skal håndteres.
Alle ovenstående punkter kan automatiseret meget simpelt og gøre arbejdsdagen meget nemmere for dig og dine medarbejdere.
Visning af leveringsmetoder og pakkeshop-vælger i Shopify checkout er en udvidet funktion, som kræver, at Carrier Calculated Shipping (CarrierService API) er aktiveret på din Shopify-shop.
Shopify Carrier Calculated Shipping (CarrierService API) kan aktiveres på en af følgende måde:
Mulighed 1: Hvis du har Advanced Shopify plan eller højere, så er Carrier Calculated Shipping inkluderet i din Shopify plan, og du skal derfor intet foretage dig.
Mulighed 2: Har du Basic eller Standard Shopify og betaler dit abonnement til Shopify på årsbasis, så kan du få adgang til API’et gratis.
Mulighed 3: Har du Basic eller Standard Shopify og betaler månedligt til Shopify, kan du tilkøbe adgang til CarrierService API for $20 pr. måned.
Ved mulighed 2 og 3 skal du kontakte Shopify kundeservice for at få Carrier Calculated Shipping aktiveret på din shop. Du kan komme i kontakt med dem her: https://help.shopify.com/en/questions#/login
Step 1: En ordre kommer ind i systemet, og kunden har valgt en given pakkeshop.
Step 2: Systemet udskriver automatisk en følgeseddel på, hvad kunden har bestilt.
Step 3: Du finder varen til kunden, så den er klar til afsendelse.
Step 4: Du scanner stregkoden på følgeseddelen, så systemet automatisk genererer en label med alle kundens informationer, så den bliver leveret til den rigtige pakkeshop.
Step 5: Systemet registrerer, at en label er genereret, og den trækker automatisk pengene på kundeordren.
Step 6: Du er færdig og kan gå videre til den næste ordre.
Det bliver ikke meget nemmere, og du har håndteret en ordre meget effektivt.
Alt dette skal blot sættes op en gang, hvor man indstiller de rigtige printerinformationer, samt fortæller systemet den rigtige arbejdsgang for dig og dine medarbejdere.
Du kan se Shipmondo’s video her: https://vimeo.com/293507622
Shipmondo kan også håndtere, at du sender produkter i forskellige vægtintervaller, hvor kunderne skal betale mere. Du kan ligeledes opsætte forskellige produktsortimenter, som ikke skal sendes fra din shop, men hvor kunderne evt. skal afhente dem i din fysiske butik.
En af forskellene på at bruge Shipmondo og Webshipper er, at man kan købe fragtlabels direkte igennem Shipmondo til deres egne standardpriser. Hos Webshipper skal du have din egen fragtaftale med en leverandør for at generere labels. Dette kan også integreres hos Shipmondo til en engangspris på 500 kroner ex moms + et beløb hver gang du genererer labels.
Her kan du se, hvilke udbyder Shipmondo understøtter: https://shipmondo.com/dk/transportoerer/
Her kan du læse og lære meget mere om Shopify.
I 2017 lancerede HubSpot en App til alle Android-brugere - og det blev en succes. Derfor er der også løbende blevet gjort nye tiltag for at forbedre appen og få den til at leve op til de skiftende og samtidigt krævende behov hos brugerene.
“Det der Performance Max; er det noget vi skal være med på?” Det er et spørgsmål, vi efterhånden har hørt oftere end bare et par gange hos MCB.
Instagram er en attraktiv marketingkanal for mange virksomheder. Og med god grund. Det har et stort og mangfoldig publikum på over en milliard aktive brugere hver måned.
Lægårdvej 86
7500 Holstebro
CVR nr.: 29150966
4th floor. No 39
Tran Quoc Toan Street
Hoan Kiem District