Umbraco

Derfor giver Umbraco den bedste redaktør- og udvikleroplevelse

Umbraco er et brugervenligt og tilpasningsdygtigt system, som gør det nemt for dig at arbejde med - hvad end du er redaktør eller udvikler.

Systemets potentiale er enormt, men hvordan sikrer du dig, at du får mest muligt ud af systemet? Her får du nogle af de Umbraco features, du ikke vil gå glip af.

Du ved det måske allerede, men Umbraco er yndet blandt mange redaktører og udviklere - og det er med god grund. Det er nemlig en platform, der kan rumme alle.

Så uanset om du er en erfaren udvikler, som helst udtrykker sig i kompliceret koder, eller du ingen erfaring har med andet end det tekstlige og grafiske - så vil du hurtigt, nemt og billigt kunne få dit website op at flyve med Umbraco.

Umbraco gør livet nemmere for dig

Umbraco er et fuldkomment system til indholdsstyring, som kan tilpasses efter dine behov. Systemet kan derfor anvendes til både små og store sites. Umbraco adskiller sig dog fra så mange andre systemer, da systemets store fleksibilitet og dygtige tilpasningsevne gør det muligt at håndtere større og mere komplekse løsninger med kampagner og applikationer. 

På mange måder er Umbraco storebroren til mange af de systemer, du måske kender og før har arbejdet i. Og med Umbraco CMS har Content Management aldrig været lettere. Her får du alt den viden om Umbracos features, du skal bruge for at få mest muligt ud af systemet:

 

Flere redaktører - flere muligheder

Systemet gør det muligt for enhver i en virksomhed at bygge nye landingssider samt oprette og redigere indhold. Du behøver altså ikke at lade dig begrænse til én udvikler og bruger af systemet. Så invitér endelig flere med ombord på projekterne, så I med fælles indsats kan få jeres Umbraco site på at køre.

 

Umbraco er din ven i nød

Med Umbraco kan du nemt skrive indhold som fx blogindlæg, sætte det flot op og endda planlægge udgivelsen, så det sker, når det passer dig. Og du kan faktisk også sætte andre brugere til at godkende dit indhold, før det publiceres. Alt det kan du gøre helt uden at bekymre dig om, at det bliver tabt undervejs. For systemet gemmer alle tidligere versioner af dit arbejde. Det samme gælder, hvis du kommer til at slette fx en side.

 

Umbracos mediebank skaber struktur for dig

Med Umbracos mediebank kan du gemme alle dine billeder og dokumenter og let finde dem frem, når du skal bruge dem. Og opdaterer du fx ét billede ét sted, vil ændringen slå igennem alle de steder, hvor billedet er brugt - det er skisme smart, bekvemt og nemt!

 

Umbraco kan hjælpe dig på tværs af landegrænser

Umbraco CMS håndterer let flere sprogversioner. Med bare få klik kan du kopiere hele grundstrukturen til andre sproglag, hvilket sparer dig for meget arbejde. Du skal nemlig kun fokusere på selve oversættelsen af det tekstlige indhold, mens design og layout forbliver en del af grundstrukturen. Med Umbraco CMS kan du derfor få en stærk visuel identitet på tværs af landegrænser.

 

Preview-funktion højner indholdets kvalitet og tilpasning

Som bruger af Umbraco CMS har du mulighed for at få et preview af dit indhold, før det publiceres - også på de forskellige devices. Det betyder, at du altid kan sikre, at dine brugere bliver mødt af et professionelt udtryk og en god oplevelse uanset, om de tilgår din hjemmeside via mobil, tablet eller desktop.

 

Schedule-funktion gør planlægning nemt for dig 

Umbraco tilbyder en let og intuitiv schedule-funktion. Det er smart, hvis fx redaktøren ikke har mulighed for at lancere nyt indhold nu og her, eller det rent markedsføringsmæssigt passer bedre at lancere på et andet tidspunkt. Du kan derfor let lancere nyt indhold hen over weekenden, i ferien eller langt ud i fremtiden, hvorfor du kan planlægge dine indsatser i god tid. Det giver dig et godt overblik over alle dine kampagner og en mulighed for altid at være på forkant.

Der er vist ikke nogen tvivl...

Umbraco CMS er utroligt brugervenligt, og når først du udnytter dets potentiale, kan de mange muligheder få lov at se dagens lys. Du får en intuitiv og logisk brugergrænseflade. Systemet er let at finde rundt i, idet den bygger på en række indholdskomponenter, du kan benytte dig af for at gøre brugeroplevelsen på den enkelte side helt unik. Du kan specialdesigne hver side, som det passer dig og dermed strømline din identitet over hele paletten. 

 

En platform med et stærkt netværk til dig

Umbraco er et dansk udviklet Open Source Content Management System (CMS), der er bygget på Microsofts .NET Framework, og som er gratis at downloade. Systemet er udviklet i programmeringssproget C# og indeholder derfor både frameworks og applikationer, som udføres via platformen, Microsoft Windows. 

CMS systemet er derfor, som noget helt centralt, stærkt støttet af et aktivt netværk af udviklere over hele verden samt en kommerciel organisation, der yder professionel support. Med det sagt er det en platform, der konstant er i udvikling, og derfor tæller dit bidrag også.

Og bedst af alt - så betyder det, at der ikke er nogle dyre licenser, fordi du som bruger benytter dig af en Open Source MIT License.

Som udvikler og designer har du brug for flere forskellige parametre på en platform. Det er essentielt, at der findes integrationer til andre forretningssystemer. API’erne skal være nemme at bruge via en udvikleradgang. Der skal være en designfrihed, der ikke begrænser dig i dine drømme. Det er parametre, som Umbraco rent faktisk lever op til. Med Umbraco CMS er du aldrig låst i din frontend udvikling - tværtimod kan du altid udfolde dig.

Du kan derfor gøre lige præcis det, du vil med den gratis MIT license. Du kan også vælge at gøre brug af tillægsprodukter, som dog kræver, at du punger op - til fornuftige priser. Der findes tillægsprodukter som fx Umbraco Forms, Curier og Umbraco TV.

Og så er det muligt at håndtere flere websites på den samme løsning. Du opretter bare dine subsites med forskellige rettighedsopsætninger - og så er du i gang. 

 

Har du set vores Umbraco Academy?

Her kan du læse og lære meget mere om Umbraco.

Gå til Umbraco Academy

Annemette Rosenkilde Lucas

Modtag nyheder direkte i din indbakke

01. december 2021

Inbound Marketing vs. Outbound Marketing: Den ultimative guide

Tænk hvis du kunne spare 62% i dit marketingbudget på hvert nyt lead, du bringer ind i din virksomhed? Og hvad så, hvis du brugte et system, der automatisk fører kvalificerede kundeemner til din salgsafdeling?

16. november 2021

Planlæg dine kampagner, events, rabatter, tema-ændringer med Launchpad

Du arbejder mere end nogensinde før, og det er den travleste tid på året. Flere produkter skal lanceres, events skal planlægges, og salget skal styres. Shopify Launchpad er din redning.

12. november 2021

Shopify Plus håndterer alle dine forhandlere fra en enkelt platform

Der er findes over 100 forskellige B2B apps, som efter bedste evne kan kontrollere dine mange forskellige forhandlere, men ingen har den fulde pakke. Indtil nu.

Se alle blogindlæg