Umbraco

Derfor er Umbraco Forms smart

Med Umbraco Forms kan du let oprette alle de typer af formularer, du skal bruge til at opsamle den relevante data, du behøver.

Intet er vigtigere end data

Når du er i færd med at bygge eller forbedre dit website, så tør vi godt at sige, at der faktisk ikke er noget vigtigere end data. Det er nemlig hele datagrundlaget for din viden om dine brugere, og det som kan hjælpe dig med at forbedre din platform - og det er vel nok den mest straight forward vej til den online succes, som mange af os drømmer om.

Dog er det ikke nok at opsamle læssevis af data. Det skal også bruges! 

Og det er lige præcis derfor, Umbraco Forms bliver dit nye favorit-værktøj i din Umbraco CMS. Med Umbraco Forms kan du oprette lige så avancerede workflows, du har behov for bl.a. til afsendelse af e-mails, opdatering af webservices og lagring i dit CMS system

Umbraco Forms er et Umbraco add-on, der giver dig en nem mulighed for at opbygge kontaktformularer, tilmeldingsformularer, kundeformularer, spørgeskemaer og lign. Du kan både gøre brug af en simpel formular eller en multi-step formular. Og de kan alle integreres med 3. parts systemer.

Og det var kun nogle få af dine muligheder med Umbraco Forms. Der kommer flere her:

 

Problemfri dataindsamling

Når dine besøgende har gjort som ønsket og udfyldt din formular, kan du nemt og hurtigt gennemse og søge i den indsamlede data. Det sker ved hjælp af et indbygget rapporteringsværktøj, som er overskueligt og intuitivt at bruge. Du kan dog også downloade de forskellige data og derfor arbejde med en mere avanceret behandling i fx Microsoft Excel eller Google Spreadsheets. Det giver dig fuld kontrol over dit datalag, som du efterfølgende kan bruge, som det giver bedst mening for dig bl.a. ift. forbedring af dit website.

 

Hvad koster Umbraco Forms?

Du kan installere Umbraco Forms direkte fra Umbraco backoffice eller på Our.Umbraco. Prisen er 169€ + en tilkøbspris for hvert domæne, du råder over. Men i stedet for at betale for formularer, kan du faktisk bare bruge Umbraco Cloud og få appen inkluderet helt gratis. Prøv Umbraco Cloud i 14 dage og se, hvordan det hele fungerer.

Du kan læse mere om Umbraco priser her.

 

Sådan kommer du i gang med Umbraco Forms 

Uanset hvad du vil spørge dine brugere om, er det muligt med Umbraco Forms. Du kan få alle de svar, du behøver. Det er, hvad end du søger enkle ‘ja’- eller ‘nej’-svar, eller du ønsker en mere detaljeret indsigt. Og det behøver ikke at tage dig mere end 15 minutter at oprette en Umbraco Form.

Det eneste, du skal gøre, er at designe din formular, så den visuelt er i overensstemmelse med dit website. Med Umbraco Forms får du altså fuld kontrol over designmarkeringen. Du vælger bare de forskellige inputtyper, valideringsregler og endda betingelser, du ønsker - og så er du i gang med at designe din formular på en intuitiv brugergrænseflade. Du bestemmer desuden selv, hvor den indsamlede data skal havne, hvad den skal bruges til, og du kan endda forbinde dine formularer med enhver funktion i dit CMS. 

Har du have behov for mere, så kan du nemt investere i udvidelser, der passer til dine behov - helt i tråd med resten af Umbraco’s DNA. 

Oprettelse af responsive Forms i Umbraco er lige så let som at redigere alt andet indhold i CMS systemet. Det er derfor en problemfri oplevelse af være redaktør. Og det sparer dig ovenikøbet for en masse tid.

Umbraco Forms integreres let på dit website, hvilket giver dig rig mulighed for at holde på dine besøgende. Det hele foregår via en API, som du kan udvide yderligere, så også dine udviklere kan arbejde med produktet på kode-niveau. Det er fx relevant, hvis dine formularer skal integreres med tredje parts tjenester såsom HubSpot eller Campaign Monitor.

 

Har du set vores Umbraco Academy?

Her kan du læse og lære meget mere om Umbraco.

Gå til Umbraco Academy

Louise Dahl Overgaard

Modtag nyheder direkte i din indbakke

01. december 2021

Inbound Marketing vs. Outbound Marketing: Den ultimative guide

Tænk hvis du kunne spare 62% i dit marketingbudget på hvert nyt lead, du bringer ind i din virksomhed? Og hvad så, hvis du brugte et system, der automatisk fører kvalificerede kundeemner til din salgsafdeling?

16. november 2021

Planlæg dine kampagner, events, rabatter, tema-ændringer med Launchpad

Du arbejder mere end nogensinde før, og det er den travleste tid på året. Flere produkter skal lanceres, events skal planlægges, og salget skal styres. Shopify Launchpad er din redning.

12. november 2021

Shopify Plus håndterer alle dine forhandlere fra en enkelt platform

Der er findes over 100 forskellige B2B apps, som efter bedste evne kan kontrollere dine mange forskellige forhandlere, men ingen har den fulde pakke. Indtil nu.

Se alle blogindlæg